Verwend in de tent

Zuid-Afrika, Oudtshoorn, Western Cape

Voordat we Plettenberg Bay achter ons laten, gooien we de tank nog even vol. In ZA is dat een belevenis! Als je komt aanrijden houden de pompbedienden een wedstrijdje over wie mag helpen. Deze keer wint een pronte zwarte dame, die driftig de weg naar een vrije pomp gebaart. Met een smile naar haar collega’s, want de fooi is nu voor haar! Die fooi is ca ZAR 5 (€0,35). Voor dit wereldbedrag wast ze ook nog eens keurig onze ramen 😁. Gelukkig heeft onze Toyota geen grote tankinhoud, want we genieten iedere keer weer van dit stukje cabaret!
De rit vandaag is kort, ca 155 km, dus we rijden op ons gemakkie. Het regent behoorlijk onderweg dus we stoppen bij een mall, waar we gelijk de ontbijtspullen kunnen inslaan. De Gardenroute Mall bij het stadje George overtreft onze stoutste verwachtingen, hij is werkelijk enórm. We snuffelen wat in een gezellige outdoorzaak, waar John zowaar een paar Happy Socks WANDELsokken scoort om de blits mee te maken tijdens de Swentiboldmars.
We rijden verder door een lieflijk landschap met veel landbouwactiviteit. Opvallend is een heel gebied met hectares vol hop.
En eenmaal over de Montagu pas is het ook droog en kunnen we nog meer genieten van de prachtige panorama’s van de Klein Karoo. We stoppen in Oudtshoorn en lunchen daar lekker op een terras.
Deze streek is bekend om zijn struisvogelfarms. Vóór WO1 kwam Oudtshoorn tot bloei doordat de dames over de hele wereld struisvogelveren op hun hoeden en in hun boa’s wilden. Veel mooie panden en pakhuizen uit die periode, maar we maakten weer de fout een zijstraat in te lopen waar de armoede schrijnend blijkt en we door bedelaars worden achtervolgd. Dus snel weer in de auto.
Voorbij Oudtshoorn ligt onze bestemming: Africamps Klein Karoo, 12 gloednieuwe safaritenten op een terrein waar vooral antilopeachtig (dus ongevaarlijk) wild loopt. Het is geen reservaat maar een farm, het wild wordt dus voor het vlees gehouden.
De tent is superleuk. We proberen ook eindelijk maar eens de remote van ons fototoestel uit, om te bewijzen dat we deze vakantie toch écht samen beleven 😉.
Het bestelde braaipakket ligt voor ons klaar, dus John mag zometeen weer aan de slag!

Het is weer een geweldig verhaal met de andere kant van het zuid Afrika .En dan de grote verschillen ,zoals een verkeerde straat in lopen en wordt je aangezien voor de rijke Europeaan 😛

Lidy 2018-03-07 19:15:19

Jullie zijn wel gezellig familie iPad hahaha

Ingeborg 2018-03-08 16:57:49

Schrijf me ook wat namen van witte en rode wijnen op die hier het proeven waard zijn !