Ferry naar Bainbridge Island

Verenigde Staten, Seattle

Vandaag zijn we met de veerboor van Seattle Downtown naar Bainbridge Island gevaren.
Een oversteek van ong. 35 min over de Puget Sound, de zeearm waaraan Seattle ligt.
Dit is om twee redenen interessant. De voor ons belangrijkste; je hebt vanaf de veerboot een fantastisch zicht op de skyline van Seattle. Daarbij komt dat het eiland zelf een bezoek ook zeker waard is.
De rijken van Seattle hebben daar hun stekje en hun bootjes. Het is er rustig en vooral...heel groen.
De overtocht was inderdaad mooi, in ons geval vooral de terug vaart. Seattle lag er toen in een lekker namiddag zonnetje prachtig bij. Bekijk de foto's maar eens...
Op het eiland hebben we een rondwandeling gemaakt, o.a. langs leuke winkeltjes en de fraaie jachthaven.
In de Blackbird Bakery was de cappucino goed en het gebak nog beter. Dat was smullen... 😋

Terug in Seattle hebben we daar de Seattle Library bezocht. Een architectonisch hoogstandje (van "onze eigen" Rem Koolhaas nota bene) met vanaf de 10e verdieping en mooi uitzicht op "Seattle's Original Neighborhood" Pioneer Square.

Sjieke skyline! Geniet ervan! In Sittard is alles goed. Groetjes Ingrid

Ingrid 2016-09-07 08:29:08

Volgende keer wel een beetje letten op de rechte horizon he 😋 leuk dat jullie mijn camera nog eens wat van de wereld laten zien! Liefs uit Nijmegen van de fotografienoob

Ingeborg 2016-09-07 09:43:34

wouw, prachtig, dat reuzenrad valt helemaal in het niets bij die hoge gebouwen. Mooie foto's en fijn om jullie te mogen volgen :)

Marlies 2016-09-07 10:02:18

wist je dat dat architectonisch hoogstandje van een Nederlandse architect is? Rem Koolhaas.... Leuk om zo met jullie mee te reizen :-)