Discovering Canyon Country

Verenigde Staten, Grand County

Wij vinden het heel wat, onze camper. Maar zo geparkeerd tussen echte Amerikaanse travellers in Glenwood Springs, is het toch maar een Calimero🥴.
Vandaag hebben we met deze Calimero toch maar weer een prachtige route afgelegd.
We begonnen met boodschappen inslaan bij de Walmart in Grand Junction. Iedere keer ben ik weer onder de indruk van de Amerikaanse supermarkten. Niet alleen van het assortiment, maar ook van de volumes van de producten die ze verkopen! Mega grote zakken chips en zoutjes, die noemen ze dan ‘party size’. En alles wordt in plastic zakken verpakt. We zijn maar gestopt om gebruikte zakken mee terug de winkel in te nemen voor hergebruik, want dan kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt. We hadden voor $50 boodschappen, en die waren in 10 zakken verpakt. Adem in... adem uit... 💆‍♀️
Na de lunch (op de Walmart parking 😉) gingen we verder op de Interstate 70 en keken we onze ogen al uit naar de prachtige rotspartijen en grote vlaktes, met de besneeuwde toppen van de vierduizenders op de achtergrond.
Maar toen... besloten we het laatste stuk naar Moab de scenic byway via Highway 128 te rijden. Tjonge jonge, we wisten niet waar we moesten kijken, zo prachtig. En daar deden we op een camping/parking een bakkie met uitzicht op de strakke canyons, die de Colorado hier in de afgelopen 10 miljoen jaar heeft uitgesleten. De 128 trakteert de volle 75 km op spectaculair uitzicht... ik ben er nog stil van. En dan moeten de nationale parken nog komen!
Inmiddels zijn we ook in een streek met een hogere temperatuur. Ik heb de eerste baantjes alweer buiten gezwommen!
We blijven 3 nachten in Moab en zijn van plan om veel te gaan zien. De korte broeken liggen klaar!

Boh wat een mooie verhalen en foto's. Echt om jaloers van te worden. Geniet van al het moois wat jullie meemaken en zien.

anja 2019-03-27 08:18:22

Ik ben het helemaal eens met Anja eens wat een geweldige reis maken jullie ,maar jullie kennende was dit te verwachten .Geniet dus verder van al het mooie wat nog komt 😎

Ma 2019-03-27 11:15:38

Wauw, wat een vergezichten, heerlijk, genieten zeg!

Ingrid 2019-03-27 15:18:02

Goed verhaal om je bij in te leven. Nee ,zo is het hier niet maar het gaat richting 15-17 gr. Geniet verder en ik kijk uit naar het volgende verslag.!

Matt van de Burgt 2019-03-27 21:26:50

Ja, het wordt steeds mooier, wat een prachtige plaatjes, dan voel je je heel klein als je tussen die rotspartijen rijdt. Geniet verder en ik kijk ook alweer uit naar het volgende verslag.