Spannende safari in Addo E.N.P.

Zuid-Afrika, Addo

Vanmorgen na een lekker ontbijtje op de veranda van Umlambo wat spulletjes gepakt en naar de Main Entrance Gate van Addo Elephant National Park gereden (20min.). Daar aangekomen waren er wel wat plichtplegingen nodig om binnen te komen.
Eerst registratie van de auto en controle op vuurwapens. We hebben die van ons maar even diep in de kofferbak weggestopt 😜. Niet ontdekt, lekker puh.
Doorrijden tot het bezoekerscentrum. Indemnity-formulier invullen om tickets te kunnen kopen. Doorrijden tot de echte ingang en na controle van de tickets binnenrijden.
Maar dan is het ook wel puur genieten. Binnen een paar minuten hadden we al de eerste big boy gespot, maar een eind verder het park in ging het helemaal los...hele families olifanten met tientallen kleintjes (van peuters tot pubers) die volkomen op hun gemak hun ding deden.
Ze lieten zich absoluut niet storen door vreemde gasten in auto’s die hen van alle kanten en van heel dichtbij bekeken.
We hebben rustig doorrijdend van de noord naar de zuidkant van het park uren genoten van die prachtige dieren en hun omgeving. Na de grote elliesshow spotten we ook 2 leeuwen. Die laten zich natuurlijk niet zo makkelijk op de foto zetten.
Ze zitten verscholen in dichte bossages en zijn snel weg als ze zich bespied voelen, maar toch...bijzonder om ze in de vrije natuur te zien. Verder zagen we de buffel (ook imposant), Red Hartebeest, eland, kudu, zebra, Warthog (wrattenzwijn), struisvogel en een Leopard Tortoise (reuzeschildpad).
Maar behalve de dieren die er leven, is het ook een prachtig natuurpark met open grasvlakten, maar ook met golvende groene heuvels, waterplaatsen, uitzichtspunten en prima wegbewijzering.
Addo staat bekend als een topper onder de safariparken en...dat kunnen wij nu ook bevestigen!
Toen we het laatste zuidelijke gedeelte van het park doorreden konden we de zee zien. De zuidelijke in/uitgang ligt amper een kilometer van de kustlijn. Daar vonden we toevallig een leuk koffietentje en hebben we nog lekker zitten nagenieten van onze safari-indrukken.
Nu gaan we langzaam onze braai voor vanavond voorbereiden. Lekker buiten eten op onze eigen veranda...😋.

wat hebben jullie superveel gezien! echt geweldig. Wij zijn ook fan van Addo maar kun je je voorstellen dat wij er al meer dan een dag waren en nog geen olifant gezien hadden?...ze speelden verstoppertje. Toen ze eindelijk tevoorschijn kwamen hebben ze nog wel een goeie show gegeven :-) ...en geniet van de braai!!!

anke 2018-03-04 18:47:52

Mooie beestenboel daar! Wel jammer dat jullie dit keer geen 65+ korting hebben gekregen, maar gewoon de 12+ prijs moesten betalen zo te zien :)

Ingeborg 2018-03-05 17:00:04

Wat mooi om te zien en mee te kunnen genieten vooral de olifanten met de kleintjes. Geweldig om te zien hoe beschermend de mama olifant is met de hele groep.