Change of plans

Verenigde Staten, Clark County

Vanochtend werden we wakker met de geur van gebakken spek. Onze buurman stond het ontbijt te bereiden. Wat zullen die Amerikanen eigenlijk denken als ze ons ‘s ochtends met ons bakje granola zien zitten?
Aanvankelijk stond de north rim van de Grand Canyon als volgende stop op het programma. Omdat daar pas half mei alles open gaat en de south rim té ver omrijden betekent, hadden we onze route bijgesteld. Zion zou het worden. Ontdekten we echter gisteravond dat de weg daar is afgesloten voor campers ivm afgebrokkelde rotsen. πŸ™„πŸ™„
Dus besloten we om, na alle indrukken van gisteren, vandaag een relaxdagje in te bouwen. Lekker rustig 150 mijl rijden en vaak stoppen onderweg.
We reden van Page naar Kanab. Dat laatste is een KEURIG dorp, waar de zondagsrust zwaar wordt gehandhaafd. Kortom: niks te beleven, behalve dat we onze dorstige reisgenoot nog maar eens hebben bijgevuld.
We reden ook door het kleine reservaat van de Paiute indianen. Héél klein in vergelijking met de Navajo’s in Utah en Arizona. Maar ook hier een eigen zelfstandig functionerende gemeenschap, zelfs een eigen rechtbank.
Onze pauzeplek vandaag was aan het stuwmeer Quail Creek. Heerlijk in het zonnetje, dat voor het eerst ook écht warm was omdat we inmiddels nog maar op een hoogte van 500 m zaten. In de buurt van dat meer hadden we een overnachting gepland. Maar wij niet alleen... het mooie weer brengt de Amerikanen in beweging, ze gaan met zijn allen kamperen! Drie volle campings verder, besloten we om een halte over te slaan en door te rijden naar de volgende geplande stop: Boulder City, aan het Lake Mead, vlakbij Las Vegas. 160 mijl extra voor vandaag leek te overzien en doordat we weer een tijdzone zouden passeren, was het in de tijd best te doen. Toen na een telefoontje met de camping bleek dat ze nog een plaatsje voor ons hadden 😍 gingen we snel op weg.
Onderweg naar RV Village Boulder Beach hebben we weer veel verschillende soorten natuur gezien, rode rotsen, groene heuvels, besneeuwde bergtoppen, dorre woestijnheuvels en nu op de camping palmbomen! En als kers op de taart Lake Mead, ook weer awesome 🀩! Morgen gaan we het wandelend verder verkennen!

Ziet er goed uit! Toch wel waard die omzwervingen :)

Ingrid 2019-04-01 11:02:02

Mooie foto's en gewijzigde route ook wel spannend. Als die rotsen eenmaal zijn afgebrokkeld had ik er toch maar doorgegaan!😊😊!!!!