Op zoek naar de Grizzly 🐻

Verenigde Staten, Garfield County

Hoe groot kan het contrast zijn? Na de barre omstandigheden gisteren onderweg en een koude nacht werden we vandaag héél de dag getrakteerd op een strakblauwe lucht met een heerlijk zonnetje. Omdat we hier op hoogte zitten (ca 1.700m) was het niet echt warm, een ideale dag voor een activiteit in the Rocky Mountains. Onze camping is een waar buitensportparadijs. Er wordt veel gevist, geraft en er is zelfs een indrukwekkende tokkelbaan over de rivier. In de huidige winterse omstandigheden vonden wij een stevige hike echter de verstandigste keuze. Raften en tokkelen kunnen we altijd nog 🤣🤣.
Er zijn hier veel mooie wandeltrails. Wij kozen er een waar we niet met de auto naar toe hoefden. Het werd de Grizzly Creek trail. We begonnen met een mooi vlak stuk langs de Colorado om bij het beginpunt in het National Forest White River te komen. Een prachtige rivier met vele stroomversnellingen, die zich een weg baant tussen indrukwekkende rotspartijen.
Onze route ging vervolgens langs de Grizzly Creek, een stroom die uitmondt in de Colorado.
Een kristalheldere beek die, net als het water uit de Colorado, in het drinkwater van deze streek voorziet.
Onderweg hebben we, zittend op een kei, onze meegebrachte bammetjs gegeten met een uitzicht waar geen sterrenlunch aan kan tippen!
Helaas werd het parcours door de hoge sneeuw op de smalle paden hoog langs de rivier te uitdagend en hebben we op mijn verzoek de laatste 2 km gelaten voor de profi’s (John was het er gelukkig hélemaal mee eens😉). Uiteindelijk hebben we toch mooi ruim 17 km afgetikt en waren we blij dat, eenmaal terug bij de camper, de beentjes omhoog konden.
Aldaar in het zonnetje, keek ik nog even de informatie van de camping door en zag ik dat de beren niet alleen de Creek bezoeken, maar soms ook onze camping. Deuren en ramen gesloten vannacht dus!

Ziet er goed uit buuf, enjoy!!!

Ingrid 2019-03-26 11:39:52

Wow, wat machtig mooi. Hebben jullie er ook al eentje gezien (Grizzly). Hopelijk hebben jullie bear spray mee. Genieten jullie twee :)

Marlies 2019-03-26 19:13:36

Ziet er nogal ruig uit. Waarschijnlijk te wild voor mij maar voor jullie lijkt mij dat een panklare hap .🤭