Koffie koffie en coffeefarm

Nicaragua, Matagualpa

Hey allen,

We zijn net weg uit Matagualpa, de place to be betreft koffie.

Bij aankomst op het busstation samen met 2 anderen uit Leon raakte we aan de praat met een local. Hij sprak goed Engels waardoor we allen het gesprek konden volgen.

Hij had een coffee plek om de hoek, het was middag dus niet echt koffie tijd. Dus de dag erna er koffie gaan drinken.

Coffee ervaringsplek

Hij regelt het gehele traject zelf. Dat wil zeggen dat hij hoog op smaak koffie verkoopt en laat proeven.

♢ Hij koopt/plukt zelf de koffiebonen ♢Droogt ze ♢ Laat ze machinaal pellen ♢ Roost ze ♢ Verpakt ze, eerst in plastic daarna in verpakkingsmateriaal.

Er waren 5 verschillende smaken, dus ze in 2 dagen allemaal geprobeerd. De manier is volgens mij af te leiden van de foto. Ook zijn we in 2 dagen naar de Selva Negra geweest, de eerste dag begon het te regenen. Het blijft toch regen seizoen. De dag erna terug gegaan, daar gaan hiken en in sneltreinvaart terug naar de ingang gegaan. Ondanks dat wel erg genoten van de natuur.

Daar met monniken of priesters vanaf het reservaat terug naar Matagualpa gebracht. We wilde vanaf het restaurant in het park naar de grote weg liften. Maar ze gingen zelf ook die kant op en mochten meerijden.

Dierendag

Het hostel huiskonijn liep los door het hostel, zo ook in onze kamer.