Bergweggetjes, een lifter, mossels en zonneschijn

Nieuw-Zeeland, Nelson

De reis naar Nelson

De volgende dag verlieten we Kaikoura om richting Nelson te rijden. Nelson is vooral bekend vanwege het nationaal park met de Nederlandse naam "Abel Tasman". Dit wilden wij natuurlijk erg graag zien, maar eerst moesten we bij Nelson zien te komen.

De route richting Nelson bleek erg bergachtig te zijn. Veel haarspeldbochten, steile en vooral smalle weggetjes dus. Gelukkig was onze auto, inmiddels omgedoopt tot "Corretje", hier wel voor in. Met hier en daar een stop om foto's van het uitzicht te maken, was het een lekkere reisdag.

In het dorpje Blenheim, inmiddels al een flink stuk onderweg, stond er ineens een lifter langs de weg. We vroegen hem, een Italiaan van onze leeftijd, waar hij naar onderweg was. Toevallig was hij ook onderweg naar Nelson, dus mocht hij op de achterbank plaatsnemen.

We hadden nog niet geluncht, dus besloten in een klein dorpje te stoppen. Een lokaal restaurant in de haven voorzag ons van een heerlijk bord groene mosselen en een uitgebreid ontbijtmenu. Hiervan hebben we heerlijk gesmikkeld.

Met de magen vol en een erg blije Italiaan, Ricardo, reden we door naar het hostel wat hij al geboekt had, en waar ze voor ons ook nog plaats bleken te hebben. Twee vliegen in een klap dus, nieuwe vrienden en een plaats om de nacht door te brengen.

's Avonds hielden we ons rustig om krachten te sparen voor ons bezoek aan Abel Tasman van de volgende dag.

Abel Tasman

's Ochtends stonden we op tijd om en reden we via de lokale supermarkt (voor proviand) naar Abel Tasman. Ongeveer een uurtje rijden later parkeerden we onze Cor bij de ingang van het park en zetten we de eerste stappen de natuur in. Uiteindelijk bleek de wandeling de hele dag te duren. We liepen door prachtige natuur en zagen vooral veel vogels.

Voor de terugweg kozen we een strand uit waar we werden opgepikt door de lokale boottaxi. Deze bracht ons terug naar een dorpje vlakbij de auto. 's Avonds genoten we van een diner gekookt door onze Italiaanse vriend.