Paraty - Keienstraatjes en stranden

Brazilië, Paraty

Aangezien we niet precies wisten wanneer Nicky's paspoort in Rio aan zou komen, besloten we niet teveel nachten vast te leggen bij ons hostel op Ilha Grande. Hierdoor kregen we na een paar dagen te horen dat het hostel die dag volgeboekt was. We moesten dus verkassen.

We hadden Ilha Grande na een paar dagen van storm en stroomstoring wel gezien, dus besloten weer richting het vaste land te vertrekken. Twee jaar geleden waren we al eens in de buurt geweest, in het koloniale vissersdorp Paraty, dus we besloten te gaan kijken of dat plaatsje nog steeds zo gezellig was.

Paraty

Bij navraag over de boot bleek dat het bedrijf ook een transfer aanbood naar Paraty. We zouden op het vaste land in een busje stappen en rechtstreeks naar ons hostel in Paraty gebracht worden. Goede service dus. Eenmaal aangekomen in Paraty en ingecheckt in het hostel (beetje basic, maar goed genoeg), waren we best tevreden over de gang van zaken.
Paraty zelf is eigenlijk niet heel veel anders dan Ilha Grande. Een kustplaatsje met stranden en een waterval in de buurt. De hoeveelheid diensten en mogelijkheden is wel aanzienlijk groter (Ilha Grande heeft geen pinautomaat, Paraty heeft er meerdere). En omdat we het plaatsje al kenden, kenden we ook de weg. Erg prettig om ook eens op een plaats te komen waar je niet alles eerst moet zoeken.

Bericht van het consulaat

We besloten ons "uitrusten van Rio" voort te zetten in afwachting van het paspoort. We hadden van het consulaat een link gekregen, waarmee we konden volgen wanneer het paspoort bezorgd zou zijn. Dit bleek vanaf donderdag klaar te liggen in Rio, maar we hadden toen al geen tijd meer om nog op tijd te zijn om het vrijdag binnen kantooruren op te halen. Zodoende besloten we zondag richting Rio terug te keren, daar 1 nacht te verblijven, maandagochtend het paspoort af te halen en vervolgens dinsdag Brazilië te verlaten.

De plannen

Dinsdag de 30e vliegen we vanuit Rio via Lima en Bogota naar Panama-stad. We zullen waarschijnlijk een week of 2 in Panama blijven om vervolgens door te reizen richting het noorden. Naar alle waarschijnlijkheid volgen achtereenvolgens Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala, Belize en Mexico. Zeker weten we niets, plannen hebben we altijd...

Leuk om weer te lezen en de reislust is nog steeds niet verdwenen, merk ik!