Wellington

Nieuw-Zeeland, Wellington

Op naar Picton

Een dag na onze grote wandeltocht door het Abel Tasman nationaal park was het tijd om Nelson, en tevens het zuidereiland, gedag te zeggen. We hadden om 2 uur 's middags immers een overtocht per boot naar het noordereiland gepland staan.

We stapten wederom in de fijne huurauto genaamd Corretje om richting het havenstadje Picton te rijden. Via de nodige kronkelige bergweggetjes (want die zijn leuker dan de rechtstreekse vlakke "snelweg") kwamen we ruim op tijd in Picton aan. We konden vanaf 1 uur 's middags inchecken bij de veerpont, maar hadden nog ruim de tijd om even lekker te lunchen. Ook de souvenirwinkeltjes moesten natuurlijk nog even bekeken worden.

De overtocht

Eenmaal aan boord van de boot, Corretje in het ruim geparkeerd en op de handrem, wij boven aan een tafeltje vlakbij een raam, konden we mooi op tijd vertrekken. Het eerste stuk vanaf Picton naar Wellington ging door zogenaamde "Sounds", oftewel een baai tussen het bergachtige landschap van het zuidereiland. Erg mooie uitzichten, dus veel foto's gemaakt.
Nabij het zeegat maakte de kalme "binnenwateren" al snel plaats voor een onstuimige zee. Gelukkig hebben we beiden niet (echt) last van zeeziekte, maar het schommelen van de boot was duidelijk te voelen. Onderweg zagen we een prachtige regenboog en hebben we geprobeerd foto's te maken van de tegemoetkomende boot van Wellington naar Picton. Dit werd vooral lastig gemaakt door de stevige en vooral koude zeewind, waardoor buiten staan bepaald geen pretje was.

Wellington

Net na de zonsondergang kwamen we aan in de haven van Wellington, bevrijdden we Corretje uit het ruim van de boot en reden we de stad in. Wellington zelf is verder niet heel interessant, dus we reden direct richting hostel. Eenmaal ingecheckt waren we vrij hongerig, dus tijd voor avondeten. Hiervoor vonden we een leuk studentenkroegje met toch wel erg jong publiek. (We worden oud...)
Na het eten gingen we rustig terug naar het hostel om te gaan slapen.