Nieuw land, nieuwe kansen

Nieuw-Zeeland, Christchurch

De meest chaotische reisdag tot nu toe

Om een lang verhaal kort te maken:
Vroeg in de morgen stonden we vol goede moed op om de trein naar het vliegveld van Brisbane te nemen. Terwijl we het perron op kwamen rennen, reed deze trein net weg. Een half uur wachten dus. Gelukkig hadden we nog genoeg tijd om onze vlucht te halen, dachten we...
Aangekomen op het vliegveld bleek het (aldus de mevrouw achter de balie) een van de drukste dagen in de geschiedenis van het vliegveld te zijn. Dit betekende daarmee lang in de rij staan...
Eenmaal de rij overleefd en aangekomen bij de balie bleek al snel dat de computer er geen zin in had. Nog langer wachten dus...
Toen bleek bij het inchecken ineens dat onze vliegtickets enkel voor zitplaatsen waren, niet voor bagage. Extra bijbetalen voor de bagage dus. Een flinke tegenvaller!
Het inchecken was inmiddels voltooid, maar de printer weigerde onze boardingpassen uit te draaien. Begeleid door de vriendelijke mevrouw achter de balie naar een andere balie om daar wel onze tickets op te halen...
Met de tickets in handen kregen we het advies om zo snel mogelijk door de douane te gaan, want onze vlucht zou ongeveer 10 minuten later al gaan boarden. Rennen dus!
Intussen begonnen onze magen flink te rammelen, aangezien we die dag nog niet ontbeten hadden...
Gelukkig ging alles bij de douane vrij soepel en kwamen we toch nog op tijd bij ons vliegtuig aan. Zelfs zo op tijd dat het boarden een half uur vertraagd was. Al dat geren en gestress voor niets dus...

Maar, eind goed al goed, we zijn inmiddels aangekomen in Nieuw-Zeeland en hebben onze huurauto met succes opgehaald. Op naar nieuwe avonturen!