Slecht werk

Australië, Sydney

Hi mate!

Het is weer maandag dus het weekend is weer voorbij. Het is dus tijd voor een blog verhaal.
Deze blog staat in thema van daily life, Nederlandse gezelligheid, Mardi Gras, Australian Open of Surfing.

Daily life!

Door de weeks zijn we te veel uren aan het werk. Agh het went wel om 's ochtends om 5 uur de wekker te hebben staan, ook te zon van over de 30 graden went.
Dan thuis beginnen met een koud biertje of wijntje. Heerlijk! Zo ook nu, want het is hier nu 8 uur s avonds.
Over mijn werk vandaag wil ik eigenlijk niks vertellen omdat ik er voor een gedeelte niet aan wil terugdenken. Maar toch doe ik het. Laat ik de kernwoorden maar schrijven. Parkeergaragetoilet (leuk galgjewoord) bezigheidtherapie verweggiestan
Ik was vanochtend weer in de trein van 5.51 die ik op de minuut had gehaald. Ik moest 1 uur in de trein naar Cabramatta, dus wat doe je zo vroeg in de trein? >slapen< dus ik was bijna door de halte heen geslapen.
Vervolgens aangekomen kwam ik na 3x de verkeerde kant op te hebben gelopen aan bij de plek waar ik moest werken, in een groot Chinatown is niet alles duidelijk. Daar moest ik schijnbaar vol in de veiligheids kleding, dus met lange mouwen en een sombrero om mijn helm heen. Compleet overdreven, maar dat hoort bij de outfit als je voor de gemeente werkt. De bouwvakkers waren de stoepranden, die hier allemaal uit ter plekke gestort beton bestaan. Zo moesten rondom bij een renovatie van een winkelcentrum een gedeelte van de stoepranden ook vernieuwd worden die tussen de parkeergarage en het renovatie project lagen. Precies naast de toiletten, >stinken!<. Hierdoor was dit al een afgesloten bouwterrein en was er geen verkeerscontrole nodig. Maar toch moest ik er als bezigheidstherapie bij staan.
's Middag was dat wel het geval, toen was de andere zijde aan de buurt. Toen heb ik zelf ook wat beton uitgesmeerd.
Nu even eten en dan even een uur thuispractise yoga.

Dutch!

Een mooie hike in Sydney is om van Coogee naar Bondi te lopen. Dat hebben we vorige maand al gedaan. Nu dacht ik op een vrije dag om een stukje van die tocht te maken de andere kant op. De bus gepakt naar Bronte, het strand tussen de twee stranden in. Hier kwam ik gedurende de hike richting Coogee zelfs iemand uit Limmen tegen. Top en gezellig! Leuke gesprekken, even op het strand gelegen en afgesloten met bier.
De andere dag wilde ik het eerste stuk gaan hiken. Maar nog voor ik de bus nam stond ik al omringd door een groep Nederlandse meiden. Met de groep naar Bondi geweest, dat was de zaterdag dat Mardi Gras ook was, dat is een gay parade. Casper had geen zin, dus de groep meiden weer opgezocht en met hen tot in de vroege uurtjes doorgegaan.

Rood had een slechte dag!

Zondag (gisteren dus) was de Australian Open of Surfing finale. Daar zijn we voor naar Manly beach gegaan. De sfeer was goed, maar de informatie verstrekking van de Surf wedstrijd was matig. We zagen twee surfers in het water, blauw en rood. Zoals de titel al verraad, heeft blauw tweemaal gewonnen. Na een tijdje kijken zijn we naar een skate wedstrijd geweest, het is een redelijk belangrijke wedstrijd voor hier met MTV en gopro als sponsoren. Het was allemaal live op tv, zo live dat we ook 90 sec naar de reclameblokken gingen.

Vandaag was Casper niet aan het werk, hij heeft er heerlijk van genoten om lekker te kunnen uitslapen, te gamen en rust te hebben. Maar na de lunch kom hij het toch niet laten om toch naar buiten te gaan. Hij is heerlijk naar de golfbaan geweest om een paar balletjes te slaan.

Liefs vanuit Sydney!

* de twee hoogwerkers aan het werk, is een voorbeeld hoe wordt omgegaan met veilig werken.