Op een tropisch eiland

Maleisië, Langkawi

Vanaf Penang vertrokken we richting het eiland Langkawi, op een steenworp afstand van de grens met Thailand. Dit eiland is bekend vanwege de mooie natuur, een prachtige waterval en de strandjes met wit zand, blauw water en palmbomen. Tijd voor een paar dagen echt vakantie dus!

Met de boot

De bus vanaf Butterworth zette ons af in Kalua Perlis, een havenplaatsje op het vaste land. We kochten kaartjes voor de boot naar het eiland en besloten tijdens het wachten tot de boot vertrok eerst eens te gaan lunchen. Samen met een Fins stelletje dat we in de haven ontmoetten, bestelden we gebakken rijst in verschillende varianten.
Ruim een uur later zaten we aan boord van de veerboot die ons naar het eiland bracht. Op een paar golfjes na was het een erg rustige overtocht, geen probleem dus.

Naar het hotel

We wisten al dat er op het eiland geen bussen rijden, omdat deze zijn weggeconcureerd door de vele taxi's. We besloten daarom samen met het Finse stelletje en een Amerikaanse een taxi te nemen. Een rit van een half uurtje bracht ons naar het hotel wat we geboekt hadden. Even een paar dagen heerlijk relaxen met een tweepersoons kamer, gratis ontbijt en een zwembad!

Eten

Het enige nadeel van het hotel was, dat het niet echt in de buurt van een dorpje lag. Om ergens te eten moesten we ofwel 30 minuten lopen, of een taxi nemen. We besloten het eerste te doen en liepen tijdens de zonsondergang langs het water richting een klein openlucht restaurantje. Voor ongeveer 2 euro per persoon aten we daar een uitgebreide maaltijd met een koud glas drinken erbij.
Na het eten liepen we nog een stukje door en kwamen we erachter dat er verder niet heel veel in de omgeving te doen was.

Op de brommer

De volgende ochtend genoten we van een uitgebreid ontbijt in het hotel. Daarna liepen we op ons gemak naar de plaats waar we volgens de receptie van het hotel een brommer konden huren. De enige brommer die ze beschikbaar hadden, was een schakelbrommer. Na een paar ongemakkelijke eerste meters hadden we het rijden vrij snel onder de knie en vertrokken we richting de waterval.
Onder de waterval hebben we een paar uur heerlijk rondgedobberd in het frisse water. Terwijl de zon zijn best deed om ons te laten opdrogen (en verkleuren), speelden we een kaartspel met een paar Nederlanders die we per toeval tegenkwamen.
We brachten de spullen terug naar het hotel en reden vervolgens door naar een dorpje om te eten. Om de gewoonte van rijst met saus te doorbreken, ging ik maar eens voor fish and chips.
Na het eten liepen we nog even rustig langs de vele winkeltjes en daarna reden we terug richting het hotel. We waren net 2 minuten onderweg toen het begon te regenen. Nog een minuut later barstte de onweersbui pas echt los. Eenmaal aangekomen in het hotel waten we helemaal doorweekt.

Luieren

Omdat je jezelf ook voldoende rust moet gunnen, besloten we de volgende dag aan en in het zwembad in het hotel door te brengen. Een welverdiend dagje niets doen.

Weer met de boot

De volgende ochtend ging de wekker vroeg genoeg om nog een snel ontbijt te kunnen eten. Het hotel regelde een taxi, die ons naar de haven bracht. Daar kochten we kaartjes voor de boot naar Satun in Thailand. Na een snel kopje koffie renden we door de douane en zaten we aan boord, op naar een nieuw land.

geweldig dat helmpje ... staat je goed