Japan plaats 3: Kanazawa

Japan, Kanazawa-shi

Na een paar dagen genieten in het "kleine dorpje" Takayama zijn we nu alweer verplaatst naar Kanazawa.

Takayama

Takayama wordt ook wel de toegangspoort naar de Japanse alpen genoemd. Hierdoor is het landschap, je raad het al, heuvelachtig. Een mooie plaats om eens leuk een fiets te huren. Het woord fiets betekent hier in Japan echter iets anders dan wij Nederlanders voor ogen hadden. We moesten het doen met een vouwfiets, waarvan de zadelpen ook nog eens aan de korte kant was.

Dat mocht de pret natuurlijk niet drukken, dus na het inwinnen van informatie over de te fietsen route vertrokken we vol goede moed naar het Hida Folk Village. Halverwege de 4 kilometer lange fietstocht liep de weg ineens steeds stijler omhoog. Het was dus flink werken om bij de bestemming te komen.

Het Folk Village is een dorpje gemaakt van oude huizen uit de wijde omgeving. Deze huizen zijn uit elkaar gehaald en in Takayama opnieuw gebouwd. Je kunt zo mooi zien welke bouwstijlen de dorpjes in de omgeving vroeger hadden. Aan de buitenkant zien de huizen er verschillend uit, toch zijn ze van binnen vaak vrijwel hetzelfde.

Sake

Na het Folk Village besloten we om weer af te dalen. Dat ging gelukkig een stuk sneller dan naar boven fietsen. 35 kilometer per uur op een vouwfiets is stiekem best hard.

Eenmaal terug in het dorp besloten we om ons te wagen aan de drank Sake die in een van de vele lokale brouwerijen wordt gemaakt. In een idyllisch straatje vol toeristen kwamen we een brouwerij/winkel tegen waar je zelfgemaakte sake kon drinken, zeker een aanrader. Je drinkt het uit een soort houten bakje.

Regen

Het weer wordt de laatste dagen wat slechter, we hebben nu al twee dagen regen in plaats van blauwe lucht en 28 graden. In de trein is dat meestal geen probleem, dus we zijn vandaag verplaatst richting Kanazawa. Toen we daar na 2 uur reizen aankwamen bleek het daar helaas ook te regenen.

Ondanks het weer zijn we toch lekker gaan lopen. We zagen een groot park op de kaart staan, wat een oud paleis bleek te zijn. Daarnaast lag nog een heel mooi park met prachtige bomen, watervallen, houten huisjes en standbeelden. We vermaken ons dus evengoed prima.

Tot zover onze belevenissen. Er volgt snel meer.
Groeten,

Nicky en Casper

Vind het zo fijn dat jullie de tijd vrij maken en de moeite nemen ons zo op de hoogte te houden, d.m.v. leuke verhalen en foto's.

Marian 60- 2015-09-25 17:45:37

Leuk verslag Nicky! Geniet van je jaartje reizen met Casper.

Arianne 2015-09-26 12:32:28

En weer leuke foto's en verhalen. Geweldig zoals jullie het invullen en samen genieten. Daar worden wij blij van. Liefs van ons beiden. Oma

Oma 2015-09-26 12:39:46

Ik moet ook een keer langs Japan volgens mij