Ik ben versierd

Peru, Ica

Lieve allen,

Gisteren was het zover, Nicky werd ook weer een dagje ouder. Dat konden we niet ongemerkt voorbij laten gaan.

Op vrijdagavond 5 uur lokale tijd sloeg de kerkklok in Nederland 12 uur en mijn verjaardag kon beginnen. Zo erg was het aftellen ook weer niet, want om 7 uur, dus 2 uur later, was de realisatie er pas.

Huaraz ligt op 3000 meter hoogte, dus na een inspannende dag van veel hiken verlangen we alle 3 ook naar onze bedjes. Hierdoor hadden we alle 3 de behoefte niet om tot 12 uur te wachten om mijn verjaardag te beginnen. Na het eten wat zoete hapjes gehaald en deze om 7 uur als toetje op bed gegeten. Mijn verjaardag was begonnen!

♢♢ Het is geen verjaardag zonder cadeautjes. ♢♢
Casper was me de hele tijd aan het opfokken met een verrassingsactiviteit, als je mij kent word ik daar gek van. Daarnaast had ik mijn mooie camera ook al voor mijn verjaardag gekregen. Ondanks dat ook nog een mooie lokale tas gekregen. Masja begon te graaien in haar tas, uit verschillende hoekjes in haar tas kwamen er ballonnen, slingers en maar liefst 8 cadeautjes. Onder andere dropjes waar ik veel zin in had! Maar daarnaast ook de tekst van Masja, ja ik weet niet of dit alles is.

♢♢ Ik ben jarig, jeej! ♢♢
Deze tekst kwam de hele dag terug. S ochtends had ik me aangekleed met een lange broek zoals van Casper moest. Na de vraag: heb ik de activiteit al een keer geraden? Wist ik al wat we gingen doen! We gingen paardrijden. Masja wist nog steeds van niks, die wist het pas voor de deur van de ranch.

Na het ontbijt werden we opgehaald om met de taxi naar de ranch gebracht te worden. Dat was ook wel nodig van de ranch lag 20 minuten buiten de stad.
Bij de ranch kregen we eerst uitleg over paarden. Paarden zijn angsthazen, van onverwachte dingen kunnen ze schrikken. Het is beter even kennis te maken met het paard voor je erop gaat zitten. Daarnaast moesten we de paarden borstelen en zadelen.

Casper kreeg een paard die passend was aan zijn baard, Masja zat op Americo(de witte schimmel) en ik mocht op het heethoofdje.
Vervolgens zijn we met zijn 4en de ranch uitgestapt. Na een stuk stappen tussen de rotsen, waar Caspers paardje al aan het dartelen was, zijn we ook stukjes gaan draven/galop in de mooie natuur.
Naderhand zijn we naast de ranch gaan lunchen in het community huis, een groot social project.

♢♢ En verder.. ♢♢
Op mijn verjaardag zijn we s avonds in de bus gestapt, om de dag erna in Ica aan te komen. Daarvoor moesten we op Lima s ochtends in alle vroegte overstappen.

Morgen, ook wel maandag, ga ik me ook nog even jarig voelen. Dan gaan we waarschijnlijk met een vliegtuigje over de Nazca lijnen vliegen. Om het hoogteverschil van 3000 meter naar bijna zeeniveau beter te overbruggen drinken we coca thee. Dat is iets anders dan coca-cola thee, het is namelijk thee gemaakt van coca bladeren. Coca bladeren zijn een grondstof voor cocaïne.

Liefs,

Een verjaardag om nooit te vergeten, je bent lekker verwend, Nicky. Geniet samen van de Nazca lijnen, héél indrukwekkend, liefs uit Limmen

Marian 2016-07-11 07:15:27

Lieve nicht Altijd fijn om jullie uitgebreid te lezen . (Nicht ) moet natuurlijk Nicky zijn , mal abc ) Heerlijk dat jullie zo genieten met en van elkaar en de streken die jullie bezoeken . En natuurlijk ook van hier de felicitaties met je verjaardag ! Hebben jullie al een idee of en wanneer Julie terug komen? Hier is alles goed hoor . Een matige zomer . Niet verkeerd hoor maar wel eens teveel aan regen water . Verder is er iets vreemds aan de hand . Vind ik tenminste. Na een warme zomerdag blijft de warmte niet echt hangen . Lieve schatten pas goed op jullie zelf en veel plezier bij alles wat jullie doen enof ondernemen . Veel liefs en groetjes van de tantes in Glanerbrug. Xx