Toeristisch China

China, Yangshuo

Weer helemaal hersteld van de ziekte zetten we onze reis voort naar het zuiden. De volgende stop was een van de meest toeristische steden van China: Yangshuo. De stad is zo toeristisch, dat er Italiaanse, Franse en zelfs Duitse restaurants te vinden zijn. Ook Duits bier is er volop verkrijgbaar, maar uiteraard wel tegen zeer forse prijzen.

Weststreet

Ons hostel lag in het verlengde van het toeristisch centrum van de stad: de Weststreet. Deze straat is altijd druk en staat vol met straatverkopers, souvenirwinkels, restaurants, bars en hostels. Een gezellige plek dus. Hier zijn we dan ook uitgebreid op souvenirjacht geweest.

Quad rijden

In het hostel raakten we aan de praat met een groep bestaande uit een Nederlandse, een Engelsman, een Amerikaan en een Amerikaanse, een Canadees en een Australiër. Zij hadden de avond ervoor met een local gepraat, die hen vertelde dat hij een nieuw bedrijf was gestart. Hij bood een rit op een quad aan door een prachtig natuurgebied in de buurt van Yangshuo. Omdat het bedrijf pas een paar dagen open was, was de promotieactiviteit dat het quadrijden helemaal gratis was. De groep had dit al gedaan en raadde ons ten zeerste aan dit ook te doen.
We huurden die dag fietsen, reden door de prachtige natuur naar de startplaats en kwamen zonder al te veel moeite aan bij de quad. Daar mochten we eerst even oefenen op het parkeerterrein, waarna we onder begeleiding een rondrit van ongeveer 45 minuten mochten maken. De foto's zeggen vast genoeg!

Oude en nieuwe vrienden

Terwijl we door de Weststreet liepen, werden we opeens aangevlogen door een blonde dame. Dit bleek een Deens meisje, Viebe, te zijn wat we een halve week eerder in Dazhai hadden ontmoet. Zij, samen met twee vriendinnen en een Duitser en een Nederlander, waren op weg naar de supermarkt om wat drinken te kopen, om daarna op een dakterras van een hostel te gaan zitten. Zonder aarzelen sloten we hierbij aan, om een paar minuten later van een prachtig uitzicht over de mooi verlichtte stad te genieten, met de karakteristieke bergen op de achtergrond (Google maar eens op Yangshuo).
Toen het echt te koud begon te worden, verplaatsten we ons naar een bar om daar dobbelspelletjes te spelen. Een gezellig weerzien dus!

Cards against humanity

Onze laatste avond in Yangshuo hebben we in het hostel doorgebracht met een Amerikaan, een Zwitser en een groep Duitsers. Met hen speelden we het spel Cards against humanity. Een kaartspel waarin één van de spelers een vraag van een zwarte kaart voorleest, en waarop de andere spelers vervolgens met een witte kaart moeten antwoorden. De speler met de zwarte kaart kiest vervolgens het beste/grappigste/meest foute antwoord. Deze antwoorden zijn vaak hilarisch, maar soms ook erg verontrustend. Een erg leuk spel dus.
We hebben ook Monopoly Deal gespeeld, een kaartspelvariant van het bekende Monopoly. Nicky is hier helemaal fan van.

Guangzhou

De volgende stop is Guangzhou. We gaan hier per bus heen en zullen slechts één nacht blijven, om vervolgens China te verlaten en door te reizen naar Hongkong.

We houden jullie op de hoogte! Met zonnige groeten,