Miyajima, Hiroshima en Kyoto

Japan, Kyoto

Na een kort verblijf in Kanazawa zijn we met de trein afgereisd naar Miyajima-guchi (een havenplaatsje vlakbij het eiland Miyajima). Miyajima is bekend van een tempel op het eiland met ervoor een iconische poort in zee (floating torii). Hiervan hebben we uiteraard flink wat foto's gemaakt.

Mt. Misen hike

Het eiland is eigenlijk een berg, genaamd mount Misen. De top van ruim 500 meter hoog is te bereiken door middel van een hikepad. De weg naar boven is ongeveer 2,5 km lang en kostte ons ongeveer 1,5 uur. Bovenop de top is een uitzichtpunt gemaakt met een prachtig uitzicht over de omgeving. Voor de afdaling hebben we een ander hikepad gekozen van ongeveer 3,5 km.

Hiroshima

De volgende dag stapten we na een treinreis van 50 minuten uit in Hiroshima. De stad heeft een heel modern uiterlijk, wat niet vreemd is aangezien de stad 70 jaar geleden geheel verwoest is. Dat is ook gelijk de toeristische trekpleister: de A-bom site. In een park vol met monumenten en een enkele ruïne ligt het Hiroshima peace museum, gewijd aan de eerste aanval met een atoombom ooit. Het museum geeft een indrukwekkend en ietwat luguber beeld van de allesvernietigende bom die op de stad gegooid is. Foto's van de paddestoelwolk en verkoolde lichamen ontbreken niet. Al met al was het een ervaring die je niet snel vergeet.

Iwakuni

De volgende dag was een stuk opgewekter. Samen met een Canadese jongen die tijdelijk in het hostel werkt (Gabriel) zijn we naar het dorpje Iwakuni vertrokken. Dit dorpje huist de mooiste brug van Japan, en als civieler moet je dan toch even een kijkje nemen. De brug bestaat uit stenen pijlers met een houten brugdek in een prachtige vorm. Zeer indrukwekkend, omdat we hem ook van onderaf konden bekijken op de drooggevallen rivierbedding.
Na het bezichtigen van de brug zijn we naar de top van een naastgelegen heuvel geklommen, om bovenop een kasteel te bekijken. Dit kasteel dubbelt als museum voor oude zwaarden, erg interessant dus.
Na de dagactiviteit hebben we boodschappen gedaan om in het hostel voor ruim 10 mensen hutspot te maken. Erg leuk, omdat de Japanse personeelsleden dit natuurlijk niet kenden. Er schoven ook andere hostelgasten aan, waardoor het een erg gezellig diner werd. Na afloop zijn we nog lang in de bar blijven hangen.

Kyoto

De volgende dag stond in het teken van de treinreis naar Kyoto. Momenteel zitten we daar en zullen we een paar nachten blijven.

Bij de volgende verplaatsing, richting Osaka, volgt een nieuw verhaal.

Groeten,
Nicky en Casper

Op gebied van architectuur komen jullie natuurlijk ook de meest bijzondere dingen tegen. Geweldig. Oma

Oma 2015-10-02 16:11:06

Mooi luitjes

Fonz 2015-10-02 20:31:57

Blijft leuk jullie zo te kunnen volgen en ook nog eens Japan een beetje te leren kennen