Waarom ligt het strand vol met pingpong ballen?

Costa Rica, Tortugero

Hoi allen,

Na een heerlijk verblijf in Puerto Viejo, waarbij we heerlijke zonsondergang cocktails hebben gedronken en een van de standaard Windows bureauachtergronden hebben gefotografeerd.

Zijn we doorgegaan maar Tortugero, een plaatsje dat zelfs door Nickys ouders werd aangeraden om heen te gaan. Na een tocht die niet al te vanzelf ging, overstappen van <1 min bijv. Aangekomen op het eiland waar we schildpadden gingen bekijken en gingen hiken door het nationaal park.

De schildpadden

Het gebied staat erom bekend omdat er veel schildpadden hier op het strand komen nestelen. Dus 's avonds zie je de schildpadden het strand op kruipen en 's ochtends de kleintjes richting de zee schuiven. Helaas waren we iets voor 5 op het strand s ochtends en toen waren de mini's al vertrokken, wel nog een grote schildpad s ochtends aanschouwd. Wat zijn ze groot! (Wat zijn we toch bevoorrecht dat we al eerder in Peru al met deze grote dieren hebben mogen zwemmen)

Nu heb ik nog niet uitgelegd waar de titel van dit blog verhaal op slaat, als de schildpadjes s ochtends richting zee kruipen laten ze hun ei schaal achter op/in het strand. Dit heeft de grote van een pingpongbal.

Overdag zijn er gaan hiken. Als tussendoortje kokosnoten uit de boom gegooid om bij de slaapplek op te eten. Qua dieren veel spinnen gezien, maar nog meer hagedissen in alle maten. Als kers op de taart ook nog 2 verschillende soorten apen gezien.

Nu zitten we weer in de bus naar ons volgende avontuur, nadat we in de connectie boot veel kaaimannen en leguanen hebben gezien.