Vakantie houden bij vulkanen

Costa Rica, La Fortuna

Lieve allen,

Hier in La Fortuna hebben we een vulkaan dagje gehad terwijl we heerlijk sliepen in een hotel met zwembad.

Cerro Chato

In het gebied rond La Fortuna staan 2 vulkanen die je vanaf het dorpje goed kan bekijken. Tijdens onze aankomst hier was er een geweldige rode zonsondergang. Helaas hebben we deze alleen vanuit de bus aanschouwd.

Daarna was de keuze voor het dagprogramma snel gemaakt, een hike naar de vulkanen. Een van de vulkanen is te gevaarlijk om te beklimmen omdat deze geheel uit losliggend zand/vulkanisch gesteente bestaat. Dat was dus geen optie.
De andere vulkaan die er naast staat is momenteel al >100 jaar niet meer actief, in deze periode is de vulkaan in een soort van omgevallen, omdat de druk van de lava en gassen geen tegendruk meer geven. Daarna is het regenwater in de om gevallen krater verzameld. Dus nu kan je in deze krater zwemmen. Toch zwemmen er erg veel visjes in deze krater. Dat komt omdat er een soort vogel in het gebied voorkomt dat de eitjes niet verteert en deze komen dus met de poep in het water, waarna ze uitkomen in de krater. Dit zijn van die kleine eelt etende visjes.

De weg erheen was geen gemakkelijke hike door onder andere omgevallen bomen, redelijk steil. Maar wel heel leuk om te doen!

Tijdens de lunch kwam dit leuke diertje (zie foto) ongevraagd mee eten, indien hij de mogelijkheid kreeg.

Liefs,
Casper en Nicky

*ps misschien lastig te zien op de foto maar er zit een redelijk grote wandelende tak op mijn hoofd