7 wereldwonderen

Peru, Nasca

Lieve allen,

Zoals al eerder aangegeven zijn we naar de Nasca lijnen geweest, figuren die je in de hele stad tegenkomt.

Ik kan jullie gaan vertellen dat het heel gaaf is, dat je met een klein vliegtuigje over de figuren vliegt. Dat je de foto's uit het raam kan maken.

Maar ik vond andere dingen ook frappant. We vertrokken met de bus s ochtends uit Ica, de stad op 140 km afstand, over de Pan American Highway. Dan kom je in de berm bordjes tegen met niet betreden archeologisch gebied. Dan bedenk je je eerst zouden hier dan de Nasca lijnen liggen? Wat in het vliegtuig weer werd bevestigd er ligt een figuur aan weerszijde van de snelweg.

In de stad na de vlucht hadden we nog een paar uur te spenderen. Even lunchen met een potje Carcassonne. Een gemakkelijk spelletje met wegen,steden en kloosters. Daarna opzoek naar leuke winkeltjes, waarbij we meerdere marktjes hebben gezien met naaiateliers, kappers, veel troep en veel slagers. Maar de souvenirwinkeltjes bleven uit.
Na het eten liepen kwamen we er langs een stuk of 10. Bij allemaal even binnen geweest, Masja en ik om gewoon te kijken. Casper liep mee naar binnen ivm de warmte. We waren overdag richting stad gelopen en hadden geen vestje voor s avonds mee genomen.

Masja vond van de Nasca figuren de handjes een van de leukste, ze heeft deze daarom ook als oorbellen gekocht.

Liefs,

♢♢Foto uitleg♢♢
Linksboven de handjes
Linksonder de spin
Middenonder de astronaut
Rechtsonder de hond
* van de meest gebruikelijke figuren hebben we ook leuke foto's