Update

Australië, Sydney

Rara waarom hebben we de laatste tijd, niet veel/niks laten horen?
□ omdat we op het strand aan het chillen waren
□ omdat we sportief aan het zwemmen/gym/sauna waren
■ omdat we druk aan het werk zijn
□ omdat er heerlijk uit eten zijn
□ omdat we in de kroeg biertjes drinken
(Eigenlijk is het allemaal waar)

Australië voelt als thuis. Een vrij Nederlandse bouwstijl, met af en toe wat Engelse insteken. Maar ruimer opgezet, vriendelijker en rustiger.
De zon schijnt hier heerlijk, dan moet je je wel bedenken dat het in down under qua seizoenen omgedraaid is. Dus bij jullie winter is bij ons zomer. Onze bijbel - de lonelyplanet (reizigershandboek) zegt dat het in juli hier maar 17 graden is. Ja ik ben al erg gewend aan dit klimaat.

Casper is vandaag als manusje van alles aan het werk. Dus de ene dag met een bezem over de werkplaats, de andere dag als verhuizer van zware en fragiele spullen of met een tuinslang stofvorming voorkomen op de bouwplaats. Het kan allemaal. Wil dat zeggen dat we niet op zoek zijn naar echt werk in de bouw? Nou ja, we zijn nog wel op zoek maar dat hebben we nu minder tijd voor. Nicky is aan het werk als lollipop, haha, ze maakt een typfout er staat lollipop. Maar nee, ik maak geen typfout het is echt lollipop person. Dat is een verkeersregelaar. Dan moet je vrachtwagens de verkeersafzetting inleiden, deze worden met kraan uitgeladen en dan moet het verkeer even wachten. Het project is wel gaaf! Ze zijn bezig met graven, meten, bekisting, wapening en beton. Op een Australische manier.

Naast dat we dan 10 uur per dag aan het werk zijn, proberen we 's avonds ook leuke dingen te doen. Hierbij een kleine update van afgelopen week:
  • Koreaans gekookt, was eigenlijk wel goed gelukt.
☆Ricecake in red saus. Ingrediënten rijstcake (toko), rode peperpaste (toko) 'is wel iets anders dan sambal en een bosuitje.
☆ Kimchi pancake. Ingrediënten kimchi (toko) en pannenkoek beslag.
  • Garnalen gegeten bij Darling Harbour.ze blijven heerlijk.
  • Biefstuk gegeten bij een gezellig soort van backpackers eetcafé.
  • Carnaval gevierd in een discotheek met een Nederlands thema. Helaas zonder Nederlandse muziek, maar wel net unox mutsen en verkleden mensen.
  • Zwemmen en sauna met een huisgenootje. Toen we net aankwamen/hier net kwamen wonen gingen we dagelijks zwemmen. Nu maar 2 a 3 keer in de week.
  • Naar de Manly stranden geweest, een langgerekt oceaan strand met hoge golven. Maar ook naar het rustige baaitje met extreem helder water en mooie vissen.
  • heerlijke biertjes uit geprobeerd. Eigenlijk drinken weer hier alleen pale ale bier. Jammie!
  • Gisteren heeft Casper zalm gebakken met verse pasta.

Op de foto is te zitten hoe weer naar de vismarkt zijn geweest. De vismarkt is niet echt groot maar ze verkopen er heerlijke gerechten. Dus een stuk met dan alleen de kibbeling of haring, wat typisch Nederlands is.

Naast de werk locatie zit er een school. Het blijft leuk om te zitten dat alle scholieren in school uniform naar school gaan. De school uniformen zijn wel erg verschillend van elkaar. Sommige scholen dragen een soort van schort andere dragen: hoge sokken en een stro hoedje.

Casper houdt van eieren. Hij heeft het voor elkaar om gepocheerde eieren te maken. Jammie!

Na het harde werken van vandaag maar lekker uiteten, ik denk dat het vandaag Chinees wordt (dat is heel anders dan de Nederlandse Chinees). Het Chinees nieuwjaar wordt hier tot vandaag gevierd, dus lekker feest.

Elke dag is een feestje, ook in Nederland. Focus op de leuke dingen en geniet!

Met reizende groet vanuit Sydney!

Weer n mooi verhaal! Groeten uit Val Thorens, waar nu een sneeuwstorm woedt, dus inderdaad hier is het winter! GJ/Rieneke.

GJ 2016-02-10 05:11:58

Fijn weer 'n lang en ook leuk verhaal. En....foto's. liefs voor beiden.