Relaxen in de stad waar 'wie is de mol' ook is geweest

Nicaragua, Leon

Hey allen,

Momenteel zitten we in een overvolle Amerikaanse schoolbus omdat we Leon hebben verlaten.

Veel reizigers die naar Leon gaan, gaan vanwege het volcanoboarden. Een hele gave activiteit, dit hebben we 6 jaar geleden ook gedaan. Ditmaal hebben we het overgeslagen omdat je nu niet meer mag staan. Je moet dus verplicht zitten, dat komt overeen met sleeën op een snowboard met een touw om aan vast te houden.

We hebben genoten van de 32 graden met +60 procent luchtvochtigheid. Overdag was dat af en toe iets te warm, maar dan smaakt een biertje of sapje extra goed.

We zijn naar het strand(Las Peñitas) geweest met wat mensen uit het hostel, even lekker uitwaaien. De golven waren sterk en +4 meter hoog. Verschillende malen zijn we het water in gegaan om te gaan zwemmen, maar we kwamen niet verder dan de branding. Haha! Onze spullen bij een hotel/restaurant gelegd, daar konden we naast eten en drinken ook douchen. Heel fijn want het zand zat overal.

Midden in de stad staat een kathedraal waar je met een trap het dak op kan. Nadat we eerst onze schoenen uit te hadden gedaan hadden en ik mijn ijsje op had. Het dak opgegaan, zoals de foto's al verhullen, is het hele dak wit en voorzien met verschillende koepels. Een speciaal uitzicht!

September is een feestmaand in Leon, dus 30 dagen feest. Daardoor hebben we veel vuurwerkshows gezien. Het vuurwerk is echt een stuk minder indrukwekkend dan op andere plaatsen, maar knalt al illegale klappers. Daar bleven we van schrikken. Daarnaast zaten we een paar keer met onze vingers in onze oren op het terras wegens een alarm dat luid afging.

Liefs,

Casper en Nicky

Ook in Malta vuurwerk en 32 graden. Genieten met een lokaal biertje.