Voetje voor voetje

Peru, Huancachina

Lieve allemaal,

We zitten nu in een laguna, dat is wel een verschil na de Huaraz.

We kwamen aan in Ica, waar we al snel de taxi hadden genomen naar Huancachina. De eerste man die ik vroeg naar de prijs van de taxi zei 50 pen (16€), de tweede zei me 5 pen. Dat is dus wel een verschil.
Eerst stopte er bijna motortaxi(tuktuk), dat vond Casper geen goed idee.
3 km verder kwamen aan in een dorpje omgeven door zandduinen.

's Ochtends was het nog bewolkt en wat kouder. Dat komt omdat het hier nu winter is. Overdag zijn we naar de top van deze zandduin gelopen, toen was de zon er nog maar net bij gekomen.

♤♤ Voetje voor voetje ♤♤
In 20 minuten zijn we zonder water naar de top gelopen. Als we schoenen aan hadden gehad zouden we een stuk sneller boven kunnen zijn. We liepen op blote voeten over het hete zand. Elke 3 meter stopte we met lopen en begroeven we onze voeten in het zand. Dit deden we om onze voeten even af te koelen. Het leek wel een achtervolgingsscène, want we deden het allemaal op ons eigen tempo.
Eenmaal boven hebben we genoten van het wijdse uitzicht. De stad Ica, de bergen achter Ica, een zandduin midden in de stad, Huacachina zelf en de velen zandduinen achter de kam.

Deze zandduinen zijn ook heel geschikt om vanaf te sandboarden. Wij hadden geen board meegenomen vanaf het dorpje. Dus hoe gingen wij naar beneden? Casper rende naar beneden, waarbij hij eenmaal bijna beneden stopte en zijn voeten verstopte. Masja en ik gingen sleeën, maar we hadden te weinig vaart. Dat leverde wel grappige beelden op; een kleine lawine van zand en überhaupt aparte beweging.
Eenmaal beneden van de eerste zandduin is Casper nog verder gegaan met de andere kant, die even hoog is. Masja en ik zijn neergeploft bij het zwembad om onze dorst en voeten te blussen.

Heerlijk genoten van een rustigere dag!

Nazca is een dagje opgeschoven dat gaan we vandaag doen, waarna we vanavond met de bus doorgaan naar Cuzco.