Jetlag

Japan, Tokyo

Wat doe je om half 6 en niet meer kan slapen? Bloggen..

De vlucht

We zijn netjes volgens planning naar Tokyo gevlogen. Maar alsnog ben je dan 24 uur onderweg van deur tot hostel.
We zijn overgestapt op Doha. De ervaring daar vond ik een beetje tegenvallen maar dat kan komen doordat mijn verwachting te hoog lag. Het is een mooi architectonisch vliegveld en er lopen een handje vol mensen gesluierd rond. Wel leuk om een keer te zien!

De zoektocht naar het hostel

Je komt aan op Tokyo, na onze bagage te hebben gekregen (mijn tas lag weer als een van de eerste op de band) zijn we opzoek gegaan naar geld en de jr pass afhaalpunt (Japanse reispas). Tuurlijk krijg je de pas om 19.10 en moet je de trein halen van 19.15, dus geen tijd om nog een flesje water te halen. Dat hebben we bij een van de overstappen gehaald.
Daar door middel van kleur lijnen de juiste treinen gepakt. Er stond op internet dat het 5 min lopen zou zijn vanaf de metro, (we deden er zelf minder lang over).

Eten

Na inchecken, hebben we in de straat bij een tentje iets gegeten, het idee was om ramen te gaan eten. (Rijstnoedels) Alla Nicky weer ineminemutte dit neem ik. Dat is dan vaak het gerecht van de dag of iets kiezen waar geen Engelse beschrijving bij staat. whooh! Dat was lekker... lastig te beschrijven. Maar opvallend was dat de rijst plakkerig was en toch egaal glom.
De Japanse manier van eten ga ik vandaag mezelf eens aanleren. Dus kommetje aan de mond én schuiven.

Liefs Nicky

Ook namens slapende Casper ♡

Leuk om wat van jullie te horen, heel veel plezier!

Iris 2015-09-19 08:56:45

Volgens mij was dit een persoonlijk record, met een 16 kg zware rugtas binnen 5 minuten de trein halen

Marian 2015-09-19 14:13:17

verhalen en foto's. zo fijn,dat we jullie zo kunnen volgen. liefs van ons beiden. Oma

Oma 2015-09-21 11:32:48

Leuk hoor die eerste verhalen...het doet een beetje denken aan de tijd dat je in Ecuador was...maar ja nu ben je met Casper. En samen die ervaringen delen is vast heel bijzonder! Geniet ervan!