Canb-ooooring!

Australië, Canberra

Wat.Een.Nacht. Niet, ik herhaal, niet!! voor herhaling vatbaar.
Het was ijskoud. Zelfs met prince charming en een dik donsdeken als verwarming, was het een nachtje van rillen en bevriezen. Daarnaast kwam dan ook nog dat we scheef stonden - er was geen egaal plekje te bespeuren op de rustplaats. Het feit dat het donker was en we geen steek zagen bij aankomst, hielp natuurlijk ook niet. Sowieso, slapen in een daling van 10%, het is niet aan te raden. Naast verkleumd, was ik ook nog eens gedesoriënteerd. Mijn voeten raakten ons raampje aan de andere kant, iets waar ik met mijn 1m62 geen last van hoor te hebben. En iets dat ik blijkbaar ook echt niet leuk vind. Slapen als ik iets aanraak of iets mij aanraakt, dat is een no go. Matras uitgezonderd. En ons donsdeken is relatief smal. Prins was er vrij zeker van dat ik het zou pikken. Daar was ik zelf ook vrij hard van overtuigd, want dat behoorde tot mijn oorspronkelijke plan. Dat werd dus een extra reden tot wakker liggen: deken delen, deken delen,...
Net als ik mijn slaaphouding aanneem, start diva 1 een concert. Uit het niets de volle lading. Had ze mij even gewaarschuwd, had ik oordopjes kunnen in steken. Is dat tegenwoordig. Niet verplicht op een concert? Ze wordt getroost en weer in slaap gesust.
Dan valt een mens eindelijk in slaap, jippie jochei!
Dan valt een mini-mensje aan de andere kant van de camper uit bed. De 10% was ook diva 1 te veel geworden. Schuif, rol, boenk - zoiets moet het geweest zijn. Het is 2u15 en sindsdien zie ik elk kwartier van deze verschrikkelijk koude nacht. Tenue voor deze nacht: lange broek, sokken en 2 truien. Plus dons. Plus prins. Als dat niet werkt, kruip ik in de oven. Yoga had mij deze reis zo hard van pas gekomen! Ik voeg het toe aan de lijst.
1. Cursus fotografie/Photoshop
2. Start to run
3. Anger management (ik heb al een paar keer mensen willen meppen - meestal met betrekking tot het verknallen van mijn foto, dus misschien is puntje 1 wel voldoende)
4. Yoga

Deze nacht in combinatie met hormonen voorspelt niet veel goeds voor de dag. Ik ben een pain in the ass als ik niet goed geslapen heb en er geen leuke collega in de buurt is met een potje zelfrelativering en hilarische humor. Dus tot de middag heb ik een kort lontje. Tot aan de koffie eigenlijk.
Ongeveer 1km na ons vertrek is er een viewpoint op Lake George. Ik weet niet of ze het hier doorhebben, maar George is lek. Of leeggedronken. Alleszins: George is leeg. Zo leeg, dat er in de verte kangoeroes hoppen. Ze springen allemaal op hetzelfde moment, grappig om zien (jep, dierentherapie helpt). Na de volgende 39km komen we aan in Canberra. Hoofdstad van Australië! Als 2 honden vechten om een been (Sydney en Melbourne), loopt een derde er mee heen. Ook al valt er niet veel te beleven. Of niks. Op de ambtenaarsgebouwen (parliament house ed) en oorlogsgebouwen/memorials en musea. En veel meren, maar zonder echte stadskern. Daarbij is het Anzac day, dus veel is gesloten tot de middag.
We gaan dus voor een bezoek aan parliament house - waar 3 straaljagers boven onze hoofden vliegen op het moment van een tasje koffie en een heerlijk zonnetje. Onze temperatuur stijgt ineens 20gr - Australian war museum en zelfgemaakte hamburgers aan het meer terwijl de kinderen de speeltuin in duiken. Het is raar, omgeven zijn door herfstkleuren maar toch rondlopen in een kleedje. We laden onszelf op in het zonnetje met het oog op komende nacht. Ik hoop dat het een lokaal koudefront was en dat het op onze volgende spot iets warmer is. Alweer een stapje dichter bij Melbourne!

Ooh wat ben ik blij met dit perfect getimede bericht van down under! Its puts a smile on my depressed face-ondanks voornemen geen posts meer te lezen van die collega-trut die mij gedurende 2 maanden en 1 week(!!!) in de steek laat om een sprookjesachtig bestaan na te streven in the land farfaraway :'(;-) :-) . Is het duidelijk? deze collega mist de opbeurende lachwekkende positieve babbels en little drama queen explosies van haar -tijdelijk - onbereikbare collega! Intussen deel ik hier in je moodswings en tel ik de dagen af naar een "live" babbel boven een julie's house chocoladetaart (en dan bedoel ik de táárt, niet een spieke), kwestie van in mijn drama queen verhaal iemand in mijn team tz hebben. :-)

katrien aka "die collega" 2016-04-25 12:14:10

Oeps die was te snel weg... gewoon om te zeggen: het zal fijn zijn weer iemand te hbn in mijn kamp tijdens mijn irrationele buien (die trouwens nooit -echt nooooooit- irrationeel zijn! :-) En thx voor het compliment :-) :-) :-) it just shows: we come in a two-pack :-) :-) :-)

katrien 2016-04-25 12:17:19

Ok, ik wou het niet typen maar Els heeft mij verplicht :). Ik wou keihard zeggen: oh maar ik bedoelde eigenlijk Dirk, maar ik zeg het niet, ik zeg het niiiieeehiet. Je ziet, nog niks veranderd. Still the same biatch, gewoon in een ander land. Ik zie onze tijd hier drastisch inkorten, dus we zullen wel snel terug zijn. Met veeeeeeel te vertellen en veeeeel drama en irrationeelheid. Alles erop en eraan! Het is een van de weinige dingen waarvoor ik aftel. Dat en de taart, uiteraard! En Roger, niet te vergeten. PS: tkomt aaaaaallemaal goewd!

fairytales 2016-04-25 13:16:27

Sad face. Els haar retourticket is bij deze aangepast. Met een eindstop in dubai... of algerije of Syrië ofzo... Graag gedaan... of toch met plezier gedaan :-)

katrien, de niet blije collega 2016-04-26 20:43:08

Els heeft connecties hè, She owns the airport :). Anders moet ge gewoon onze retour cancelen? Dat zouden we ook echt echt écht supererg vinden.