Konijnen

Australië, Taronga Zoo

Voor vandaag was een regenachtige dag voorspeld vanaf 11u. Met 3 volwassenen en 2 kinderen is dat ongeveer het uur waarop we allemaal gedoucht zijn en gegeten hebben. Ook nog een rugzakje met wat water, mondvoorraad en regenjasjes is niet overbodig. Onze jasjes zijn al eens een keertje lekker droog en warm gebleven op een moment dat wij doorregend waren. Iets met ezel en steen...
Vandaag: Toronga zoo. De dieren voor de kinderen en de views voor de grote kinderen. De zoo ligt een stuk hoger dan de stad en maakt dat er prachtige viewpoints zijn. We hebben het niet helemaal begrepen op dieren in gevangenschap, maar het niet doen is ook geen optie. We nemen 2 treinen naar Circular quay van waar de ferry naar de zoo vertrekt. 50$/volwassene en 30 per kind. Ik negeer de uitkomst van de optelsom. Terwijl de prins en Schonezus de tickets kopen, loop ik snel naar onze koffiebar van de eerste dag. Niks beter dan een ochtendstond met cafeïne in de mond.
Daarna de ferry op die mooi zicht geeft over Opera house en de Harbour bridge. Bij aankomst brengt een kabelbaan ons naar het bovenste deel van de zoo. Het ís echt een fantastisch zicht. Indrukwekkend. Daarna start de Tour via de verschillende dieren. Schattige slapende koala's, vieze glibberige beesten in terraria (thank god for glass). De grootste slang die we ooit gezien hebben - die krijgt ongetwijfeld de hoofdrol in mijn komende nachtmerrie. Bah! Wel een mooi dessin van wit en geel en zwart, Delvaux zit waarschijnlijk te springen voor zo'n exemplaar. Daarna volgen de Chimpansees, al hebben de diva's meer oog voor de koi's die ervoor zwemmen. Ja, stomme vissen, ja, die. Daarna toch maar een snackje eten - we leren onze les stilaan. Fish 'n chips. De chips zijn ok maar de calamares lijken wel korstjes gevuld met plasticine ofzo. Yuk.
We zetten onze tocht na een korte plensbui verder. We kunnen bij de ringstaartaapjes binnen om een foto te maken. Die grijze springdingen van Madagaskar. In groepjes van 12 mogen we binnen. Achter ons staat de grootste Australische zeur. Als zagen een talent was, zou ze gegarandeerd Australia's got talent winnen. Ik zweer het, mijn diva's zagen nog niet zo hard. Over het lange wachten. Over de survey die ze vragen in te vullen. Af en toe verdwijn ik naar de speeltuin waar de diva's spelen. Ze zijn enthousiast over de aapjes zolang ze niet te kort komen.
Af en toe nemen we ook foto's van de stad die van ons gescheiden wordt door het water. En dan volgen uiteindelijk ook de boerderijdieren. Daar zijn we zo goed als alleen. Ik zwier de diva's even - illegaal - over het hekje bij de konijnen zodat ze die even kunnen aaien (het is mogelijk om dat te doen tussen bepaalde uren, dus ik ga er van uit dat het geen bloeddorstige konijnen zijn). Ze gaan om beurt even het konijnenhok in voor 3 konijnenstreeltjes. Wel grappig: ik mocht de meisjes er enkel in zetten als ik hen er ook zou uithalen. Het vertrouwen is beperkt...
We zien ook nog kangoeroes en een slapende wombat en een babygorilla (die verzot was op een bruine substantie en het was géén chocolade) en zeeleeuwen. Op het einde vragen we aan onze diva's wat ze het leukste vonden. In koor: de konijnen!
Tjah, kinders...

Dank je om dag fijn te maken! :) je diva's zijn toch geweldig, wie het kleine niet eert,.... :)

Ilse 2016-04-22 14:13:01

Blij dat jij er blij van wordt :). Is leuk om weten dat je ernaar uit kijkt. En idd.. Meer dan een konijn hoeft het voor hen niet te zijn. Gelukkig. Een konijn voor hun verjaardag is wat simpeler dan een kangoeroe :)