Stomme Google

Australië, Queensland

Zoals gisteren gevreesd: Rockhampton is doods. Ook geen leukigheden op zondag. Behalve wassen en naar de kerk gaan. Moeha.
Na het betere Google-werk (we hebben een dag gratis WiFi - van juiste timing gesproken!) vinden we wel iets leuks om te doen. Mount Archer national park. Er zijn een paar leuke viewpoints en enkele korte hikes. Zelfs haalbaar voor schattige kinderbeentjes.
Na het ontbijt is het inladen en wegwezen. Het inladen gaat steeds sneller, tot groot jolijt van mijn 'eindverantwoordelijke ongeduld'. 'Eindverantwoordelijk geduld is langdurig afwezig. Geen idee wanneer en of ze ooit terugkomt.
We rijden richting het NP tot we aan een stukje gravelroad komen. Wel een uitdagingske voor ons oversized vehikel. We weten intussen al wel beter. No 4X4?? No party!! Rechtsomkeer en het betere googlewerk. De lower entrance dan maar. We volgen de weg tussen een woonwijk. Letterlijk geen kat. Alsof iedereen gaan lopen is voor een komend gevaar à la Dante's peak en wij als enige niet op de hoogte zijn. Ach ja, dan kunnen we zeker beter doen waar we zin in hebben. En dan stuiten we op een bordje. Nuja, een meter-op-meter groot knipperend bord. Road closed - road works - detour. We kunnen niet naar boven, beaamt een lokaal oudje. Fantastische timing! Gezien het nog 5km naar boven gaat, is te voet geen optie. Meer dan 10km stappen, dat gaan de diva's niet leuk vinden. En dan ontpoppen ze zich ook tot echte zagende, klagende diva's. Foute timing!
Daar is Google weer. Het lokale zwembad dan maar. Ziet er leuk uit op de foto's. Olympisch bad, zwemparadijs met glijbanen. Goedgekeurd!
Tot we aankomen. Google heeft gelogen. Google is een trut. Olympisch bad, check. Maar daar blijft het dan ook bij, behalve nog een extra plonsbadje. Crapiedecrapcrap. En een beetje gedateerd. Ronduit oud. Maar proper en verfrissend, dus we settelen. Ook al moeten we 2 dollar pp inkom betalen. Maar daarvoor kunnen we zelf geen badkuip vullen. Als we al een badkuip hadden ipv een microscopisch kleine douche/wc. Gelukkig hebben de diva's niet veel nodig om zich te amuseren. En de prinses is uiteindelijk ook blij met water, een handdoek en een boek.
Tegen ons hongertje maken we een hamburger. De diva's krijgen erna nog een ijsje. Mochten ze gisteren zelf kiezen in de winkel.
Trouwens nog een feilloze DNA-test.
Toen ik vroeger iets niet lustte, wreef ik over mijn buik en zei mmmm, lekker. Hoe harder ik wreef, hoe degoutanter ik het vond. De kindjes kozen in de winkel PeppaPig ijsjes. Na wat moederlijke raad (je lust geen aardbei, het zit op een stukje dus geen koekje,...) bleven de diva's hardnekkig bij hun eerste keuze.
Toen diva 1 stilzwijgend haar ijsje opat en diva 2 bij de eerste hap hard over haar buikje wreef en mmm, lekker lekker zei, wist deze mama genoeg. Ze is mijn dochter en ze lust het niet. Point taken.
Dus vandaag behalve het zwemmen, niet veel gedaan. We doen wat voorbereiding voor de komende dagen. Fraser Island, Noosa heads en Brisbane komen eraan!