Not our paradise

Australië, Surfers Paradise

Vandaag geen stad meer. We ruilen de Southbanks, lekkere ijsjes en gezellig drukke straten in voor... Andere drukke straten. En strand. Het welbekende Surfers Paradise. No need for Google denk ik. Waar Noosa het Knokke was, is dit eerder Blankenberge. Op de Australische manier. Met 30 graden, witte stranden en Baywatch-volk. Hoogbouw kijkt uit op het mooie strand. En hoewel het heerlijk warm is, staat er toch een windje. We picknicken in het gezelschap van een paar meeuwen. Uiteindelijk houden we 1 bodyguard-meeuw over. Die jaagt alle andere weg en laat ons ook relatief met rust. Hij/zij wacht geduldig zijn/haar beurt op kruimeltjes af. Ik kan ermee leven.
Daarna even rusten op het strand. Diva's maken putten en kastelen terwijl ikzelf gezandstraald word op mijn handdoek. Na 5 minuten hou ik het voor bekeken en wandel naar de prins die met zijn voeten in het water staat. Met de kleine dames in mijn kielzog. Ze graven daar verder. Zo krijgen de prins en ik een gestolen momentje knuffeltijd. Als we terugkeren naar onze spullen, hebben ongeveer alle zandkorrels zich verzameld op mijn handdoek.
We wandelen terug richting onze camper via de winkelstraat. Ik word verliefd op een paar leuke Havaianas voor onze diva's. Wegens intensief gebruik is hun eerste paar al hun einde nabij. Dus ze worden getrakteerd op nieuwe flipflops. En of ze blij zijn, want deze 'floppen'. De andere exemplaren 'flopten' niet want die gingen met een rekker aan hun voet vast. We rijden erna verder naar een ander strand en houden halt aan een gedeelte waar bbq's en speeltuinen zijn. Daar kunnen we bbq'en terwijl de meisjes spelen. De leukste combinatie voor ons allevier.
Daar is het nog even genieten tot zonsondergang. Het is de eerste keer dat ik een truitje kan gebruiken als het zonnetje weg is. Brrr. Het kan ook aan ons liggen en werden we tot nu toe te hard verwend. Could be.
Voor het eerst rijden we in het donker naar onze volgende stopplaats. Het ene moment rijden we op een snelweg met 3 vakken en verlichting, zo rijden we op een eenbaansvak zonder verlichting in the middle of nowhere. Daar ligt ook onze camping. Niemandsland. Tussen de bomen en onder ontelbare sterren. Aan de voet van de berg die we morgen gaan op wandelen in Lamington NP.
Ergens op de weg hebben we Queensland achter gelaten en New South Wales verwelkomd. Het ene hoofdstuk afgesloten en een nieuw geopend.

Bon, nu eindelijk de tijd om alles eens door te lezen. En dit nogwel door een creatieve pen welliswaar. Bijkomstig ben ik vandaag thuis na een operatie amandelen weghalen. Dus eten kan ik niet maar lezen nog wel ! Fijne reis nog ! Groeten Pedro