Lunch & diner with a view

Australië, City of Coffs Harbour

Tegen alle verwachtingen in, een hele stille nacht gehad. Er is een surfwedstrijd en er logeren behoorlijk wat surfers op de camping waar we blijven. Maar niks geen geluid! Het zijn schatjes, de Aussies.
Geen farmers market vandaag. Geen werkende oven vandaag, dus ook geen warme croissant. Wel een snel ontbijt en een wasje en plasje terwijl de dochters zich uitleven in het zwembad. Het is een zwemparadijs met glijbanen en fonteinen. Klein minpuntje: ijskoud water. Vandaar eindigen de diva's en prins al snel in de speeltuin. Prinses krijgt als beloning wat me-time tijdens het wassen. Luxe! Het is, in tegenstelling tot gisteren wel een hele mooie dag! Blauwe lucht en stralende zon. Durven we meer vragen?
We hebben wel zin in een bbq voor de volgende rit te starten. Helaas pindakaas. Geen bbq-vlees in de winkels op wandelafstand. De diva's zijn niet blij maar gelukkig wel te paaien met fish 'n chips. Ik profiteer ervan dat ze in de ik-doe-wat-mama-doet-fase zitten. Dus ik ben laaiend enthousiast over vis in een korstje en friet. We stranden eerst op een terrasje voor een koffie voor onszelf en iets fris voor de dames. Versgeperst appelsap van Granny Smith kunnen ze nog aan. De iced tea is niet hun ding. (Dat is geen aistiegween mama!) Het is trouwens ook niet mijn ding. Bwerk. Vies. Achter ons zitten mensen met een baby met felblauwe kijkers. De diva's zwaaien en de baby kirt terug, al sabbelend op een stukje brood. De ouders starten een gesprekje. Van waar we zijn, hoe lang we blijven en hoe we het vinden. We krijgen nog wat tips voor volgende tussenstops. Tof.
Onze buikjes grommelen. We zijn klaar voor een maaltijd. We wandelen terug naar de haven waar er verschillende restaurantjes en bars zijn. Met onze fish 'n chips settelen we ons op een rots naast de zee. Lunch with a view. En het geluid van de zee die tegen de rotsen klotst. En meeuwen die wachten op hun deel van de maaltijd. Pech. We delen niet met gevleugelde vrienden.
Als we terug in het parkje aankomen, hebben we de eer om een trouwerij te zien. Aan het water, in een park. Prieeltje, witte stoelen en de tafels in het park versierd. Zalig! Zo had ik het ook wel gewillen.
We gaan naar de volgende tussenstop en eindigen op één van de leukste campings tot nu toe. Aan het water na een gravelroad van 1.7km. In de bled dus. Een aussie is zo vriendelijk zijn auto te verzetten zodat we 'beachfront' locatie hebben. Zijn dochter zou normaal komen, maar heeft afgehaakt. Dank u, dochter! Ook met deze schatten doen we een praatje. Het is fijn om insidertips te hebben. En om een babbeltje te doen. Daarna eten we onder de sterren. Het geluid van de krekels en knetterende kampvuurtjes op de achtergrond.
Nog een maand, nog een maand, nog een maand...

Altijd leuk om je boeiende verslagen te lezen Yelva ! Ben gisteren even goeiedag gaan zeggen aan Dirk (Ken je die nog 😉 ) ...Wou verslag uitbrengen over Cuba (top!!!) en Katrientje een beetje moreel ondersteunen ... Maar ze was juist weg ... Was de vrijdag komen werken !

Pierre en veronique 2016-04-16 16:50:52

Dirk? Ja, vaag. Er zat ook nog iemand anders... Kat... Karolien! Dat was het. ;) Ik ben heel nieuwsgierig naar Cuba! Nog niet te veel Hamerikanen? Ons Karlientje verdient wel eens een vrij dagje. De twee collega's denk ik. Het was een bewogen maand!

fairytales 2016-04-17 10:27:19

Yelva,Cuba was heerlijk maar o zo kort een week ...zou willen terug gaan.Spijtig genoeg overrompeld door Engelsen en Duitsers en Canadezen ...Amerikanen zullen volgen ...Jullie doen een fantastische reis echt waar !

Pierre en Veronique 2016-04-17 15:15:20

Duitsers hebben we hier ook veel. Nog maar 1x Belgen en 1x Nederlanders tegen gekomen. Maar het is hier rustig, zoals we het graag hebben ;)

fairytales 2016-04-18 00:51:05

Helakes, zo roddelen achter karolientjen hare rug... tsssss... schandalig! Was toen om 15u30 buiten. Op. Pijpken was uit... Nu intussen is het weer rustiger ivm de luchthaventoestanden en is alles weer bijna normaal. :-) tegen dat yelza de russische paaldanseres Weer op kantoor is liggen er 6 bspkes klaar en zijn we quitte :-) :-) :-)

karolientje met haar bootje 2016-04-28 22:20:35

Oh maar de tijd dat ik dat terug snap en weer weet hoe alles moet, hebt gij die alle 6 vlotjes gedaan. Of misschien kunt ge dat thuis eens op het gemakje doen ofzo... En ge leest fout he. Niet ik draai rond de paal. Het zou nogal een zicht zijn! Mijn dochter joh, barst van de ervaring!