Ik zie, ik zie,...

Australië, Uluṟu

Vandaag op het programma: een wandeling in Kings canyon. Als allereerste op het programma: tanken & vliegennetjes kopen. Beiden een noodzaak. Het ene om niet stil te vallen, het andere om te voorkomen dat ik ontplof. Nooit geweten dat zo'n kleine beestjes - 1/10de van mijn pinktopje en ik heb kleine handen - zo lastig kunnen zijn. Zoemen, op je gezicht zitten, kriebelen met hun minipootjes. Zelfs het vliegennetje biedt weinig rust. We zien er alleen maar extra belachelijk uit. Jani zou er niet gelukkig van worden. Ik ook niet.
Ik pleit voor boerka's! Echt. Gegarandeerd een groter succes dan in het Midden-Oosten! Geen vlieg op je gezicht en je hoeft er geen sticky warme kleren onder aan te doen. Als er toch een vliegje zich waagt om onder de boerka te duiken, schrikken ze zich rot. In mijn geval dan. Trauma's trauma's. Wedden dat ze vanzelf weg willen?
Gelukkig niet enkel vliegjes hier. Na onze wandeling, King canyon's creek walk (2 km retour en een klein uurtje stappen met onze diva's kom je aan op een viewpoint die uitgeeft over de creek. Die helaas zo droog staat als een aa'er - maar wel een mooie omgeving) rijden we richting Uluru/Ayers rock. Onderweg stoppen we voor een hapje en kopen we onze duurste Magnum ooit. 6.25 dollar, alstublieft! Not kidding... We maken er dan ook een familie-ijsje van en lekken elk voor 2 dollar van het slechte spul. Diva 1 had een chocoladeijsje van 1.80 dollar. Zij moest niet delen. Nee serieus... 6 dollar. Hij was niet eens van goud. En we kregen er ook geen auto bij. Los erover!
Onderweg zien we nog wat paarden en koeien. Ik ben enthousiaster dan de diva's. We passeren ook nog een uitgebrande wagen en een wagen op z'n dak die hier bij wijze van verkeerscampagne langs de weg liggen. 'Don't speed up, this could happen to you' stralen ze uit. Ik weet niet of het de bedoeling is, maar het werkt wel! Brrr.
We passeren ook iets dat lijkt op Ayers rock. Een replica. Ook miljoenen jaren oud, gigantisch groot en indrukwekkend. Maar toch. Het is niet Ayers rock en ik doe niet aan fake. Het is echt of het is niks.
Een uurtje later wordt het geduld beloond. Mijn mooie rode rots duikt op uit het niks. Af en toe speelt ze verstoppertje met de voorliggende met boompjes begroeide bergen. Morgen. Morgen is het zover!
We gunnen onszelf family-time in het zwembad met de diva's. Vinden ze geweldig. We spelen ook 'ik zie ik zie wat jij niet ziet'. En we zien de lucht, een rode zwembroek, de flamingo's op haar badpak. Toen kwam diva 1 met een uitdaging. Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is zebra. Gezien we niet in Afrika zijn, gok ik op mijn bikini. Van de eerste keer juist!
Diva 1 toont haar kunstjes rond de trapleuning van het zwembad. Ze klemt haar benen rond de paal en draait rondjes. Het kind heeft talent. Ik ben er alleen nog niet uit of ik het leuk vind.

Nooit, maar dan ook NOOIT kan talent van je kinderen beknotten! Opvoedkundige regel nr 1! So Liv: draai maar lekker rond die zwembadpaal meid! Oefening baart kunst en de kleuterjongens met coole steps gaan staan aan schuiven aan de voordeur en de deurbel verslijten :-) (ik weet ineens waarom die deurbel bij jullie niet werkt!) :-)

katrien 2016-03-21 11:08:55

Het is goed hè Binst... Ik laat haar privelessen geven aan Maité

fairytales 2016-03-21 11:55:35

Vliegennetjes, ik wist het ;-) Zalig om jullie verhalen te lezen, zeer aangename lectuur!!

Katja 2016-03-21 16:48:33

Haha, ik heb echt aan u gedacht ;)