Liefste New York,

Australië, Queensland

Ik ga het nieuws moeten brengen. Slecht nieuws. Helaas, maar het moet gebeuren. Ik moet het doen, want hij moet het weten. Ik krijg het bijna niet over mijn lippen, want het zal zijn hart breken.
Mijn geliefde NY. Je bent niet langer mijn onverdeelde nummer 1. Je hebt niet langer mijn onvoorwaardelijke liefde. Het is tijd om die eerste plaats te delen. Ik wil je voorstellen aan Brisbane. Ook al ken ik hem nog maar een dag... Hij is fantastisch! Op een andere manier dan jij, NY. Hij pocht minder met zijn grote gebouwen. Hij heeft geen hele stad onder zich om overal te geraken, maar biedt wel water en bootjes. Ik weet dat ik genoten heb van je Central Park. Het was echt geweldig, die groene long in het midden van je lijf. Die oase van rust. En je eten! Oh, je eten is beter dan dat van Brisbane. Je heerlijke burgers. Je zalige Thais. En de enige echte lekkere Mcflurry met volledige m&ms. Ik geef toe dat ik gisteren wat overweldigd was door het triple chocolate brownie ijsje. Maar vandaag heeft hij mij helemaal betoverd met zijn Lemon Pie meringue. Oh... Het was heerlijk! Lekker fris limoenijs met een zoete meringue en een licht crunch van suiker. Er was geen weg terug. Mijn beste ijsje ooit. Je bent enig in je soort wat rooftops betreft. Empire State building. Rockefeller. We hadden een fijne tijd. Zicht op je hele lijf. Je fantastische lijf. Brisbane biedt zicht op zichzelf vanuit de City hall. Gratis. Minder spectaculair, maar wel gratis. Je highline, lieve ny, die vond ik ook het einde. De rust. De artiesten. Maar Brisbane biedt mij de Southbanks. Met gratis bbq's, zwembaden en speeltuinen en livebands. Er is zelfs lekkere koffie. Koffie... Oh. Te veel om op te noemen.
Brisbane heeft voor alles wat jij hebt een tegenhanger.
Je kleine groene parkjes vs botanical Gardens.
Je flitsende Times square vs Queen street.
MoMA vs Art Gallery.

Lieve NY, je bent veel grootser met je giga-wolkenkrabbers. Je bent ongeëvenaard in je grootsheid en tevens ook de waanzin. Je bent overweldigend. Je bent meesterlijk in alles wat je te bieden hebt. Misschien ligt het daar wel aan.
Misschien ben je wel een beetje té. Misschien is dat kleine stiefbroertje op afstand wel het ideale antwoord voor kleine stadsmeisjes die altijd dachten dat ze groene meisjes waren.

Je bent fantastisch NY, het ligt echt niet aan jou.
Je zal altijd mijn geliefde NY blijven. Maar niet langer mijn nummer 1.

Dees is echt n toppertje!!! Oooh wat geniet ik lekker mee!!! :-) :-) :-) :-)

katrien, n jaloerse collega 2016-04-10 11:43:09

Ik wou zo hard dat ik een ijsje kon meebrengen! Als ik verhuis... Kom jij dan Kerst & Nieuw vieren bij ons? Anders zijn we zo eenzaam :)

fairytales 2016-04-10 13:12:13

Ik wou zo hard dat ik een ijsje kon meebrengen! Voorlopig blijft het dus een koala :) Als ik verhuis... Kom jij dan Kerst & Nieuw vieren bij ons? Anders zijn we zo eenzaam :)

fairytales 2016-04-10 13:12:40

Echt zin om dit ook een te zien ...ziet er prachtig uit ... En mooie foto's ... En de diva's zijn super mooi Yelva !!!

Pierre en Veronique 2016-04-10 21:05:16

Het is alleszins de moeite...

fairytales 2016-04-10 23:58:53

Op zn minst kerst en nieuw... met de migelijkheid dat ik 1 van mijn kinders uithuwelijk aan de uwe en zo zelf emigreer :-) :-) :-)