In de lucht, ter land en... Ter zee

Australië, Great Barrier reef

Einde van de nachtelijke escapades: check!
Begin van een slapeloze nacht: check!
'Hopelijk stopt het met regenen. Hopelijk geen tsunami. De meisjes kunnen nog niet zwemmen. Hmmmm. Misschien moet ik ze morgen met zwembandjes in hun bed leggen? Oei. Een spinnenweb... Waar zou de bewoonster zijn? Laat haar klein zijn, laat haar klein zijn.'
Tussen de laatste gedachte en het gezoem van de wekker zit niet veel tijd. Kwart voor 7. Het lijkt wel op een werkdag in Belgie.
Ontbijt: check.
Australie doet superhard zijn best om zich aan ons aan te passen. File & regen! Ow Yes.
Vliegtuigen en auto's hadden we al gehad. Vandaag gingen we, ondanks het weer, toch naar The great barrier reef. Een bootje, het is eens iets anders.
Aan boord geraakt in een lichtjes-vochtig, beetje nat... Allé, doorweekte outfit eigenlijk. Onze eerste aankoop: pilletjes tegen zeeziekte. Toppertje!
Pilletje van prins en prinses: hap-slik-weg. De diva's, dat was nog iets anders. Diva 2 deed het behoorlijk: knabbel-viezesnuit-slik-weg. Diva 1 deed een verdienstelijke 1ste poging met pil en water. Geen resultaat. Volgende poging: knabbelen en water. Ik denk: stoere dochters, off we go! Bewonder even de rechterkant van de boot. Kijk naar links... Zucht. 3.7/4de van pilletje ligt omgeven in water op de tafel. A mommy's life!
Terwijl we op en neer gaan op de hoge golven, offer ik in gedachten een geit voor Vishnu. Zit ik op mijn knietjes en de poep omhoog voor Allah en zeg ik een paar Weesgegroetjes afgewisseld met Onzelievevaderkes. Alles om toch een beetje goed weer te hebben!
Aangekomen op het vaste ponton. En het is gelukt!! De regen is gestopt en er is zelfs een straaltje zon! Thx Vishnu, Allah, Maria en Onze Vader. (Gezien ik niet weet wie het weer gefixt heeft, blijf ik voor de zekerheid toch maar athëist.) De toch wel protesterende maag kruipt in haar schulp. We stappen de submarine in en bevinden ons in een paar tellen in De wereld van Nemo. Bij Disney hebben ze nog iets mooiere kleurpotloodjes, maar deze kleuren zijn ook niet min. Blauw, roos en geel koraal. Alle maten, alle vormen. Daarna nemen de diva's en de prins nog een duik in het water. En we gaan ook nog in de glassboat. Juist, een boot met glazen bodem. Soms is het leven zo simpel. Naast de familie van Nemo en het koraal zien we ook nog een kleine haai en andere zwemmende regenboogjes. We hadden ze zelf niet (zelfs niet met veel fantasie) beter kunnen inkleuren.
Ik merk dat ook onze dochters veel beziens hebben. Mensen lachen en kijken en spreken ons ook dikwijls aan. En hoe leuk ik het ook vind, ik kan het niet helpen dat ik denk: I feel u fishies, I feel u.

Prachtige foto's!! Merciekes! Hier prachtige zon: mooie lentedag ( om je wat jaloers te maken hi hi) maar vanaf morgen weer grijze bedoening dus don't worry, we blijven meedromen met jou! Sta je versteld van de aandacht voor je diva's! Prachtige lady's ( zoals de mama!) have fun!

Claire 2016-03-17 12:00:11

You nutty neurotic woman! :-) bedankt voor deze geweldige blog! Lovin'it each day! Keep doing this, maks the pain less heavy to endure... ps: ge hebt mn zusjes gezien zie ik!!! Dory en co... ;-)

katrien 2016-03-17 19:47:24

Ik vind de reacties altijd zalig. Daarvoor alleen al doe ik het ;). Het houdt ons toch een tikkeltje connected met ons Belgenlandje en de leuke mensen die er wonen :). Dat gaat ons vertrek misschien ook makkelijker maken :)

fairytales 2016-03-17 23:02:43

hoi Yelva... We volgen je elke dag ...je schrijft verdorie Goed ... Spannend en vol humor ... Morgen verlaten wij Cuba ...prachtig eiland. we volgen de prins en de twee divas ... En jij bent de derde diva ? 😉

Pierre en Veronique 2016-03-18 01:49:26

Ik ben de prinses ;). Leuk dat jullie volgen! Geweldig dat jullie genoten hebben van Cuba. Super!

fairytales 2016-03-18 08:18:53

Wat een prachtige foto's ! De klasgenootjes hebben ze al heel veel bekeken. Ze missen hun 'zusjes" wel een beetje. Vandaag was het techniekdag op school en onze klas maakte drie verschillende voederbakken voor ons kippenhok. Kijk maar naar de foto's die binnenkort op onze blog verschijnen. Wij hebben vandaag ook weinig zon en kunnen dus geen streepje sturen. Veel plezier !