YES, ik mag eindelijk het ziekenhuis uit

Thailand, 2W Hostel

Vrijdag is Luuk langs geweest, eindelijk bezoek! Heel fijn om even te kunnen kletsen. Verder voelt het helemaal niet alsof ik hier alleen ben, want met alle whatsappjes, lieve berichtjes en telefoontjes lijkt het net alsof jullie gewoon naast m'n bed staan!

Zaterdag had ik even een flinke tegenvaller. Ik dacht dat ik naar huis toe mocht (de verpleegsters hadden al m'n normale kleding aangetrokken) en Luuk zou me op komen halen, maar bij de laatste check bleek dat de wond toch weer was gaan lekken en dat er nog een (kleine) operatie nodig was. Wat een pech! Ik had heel graag nog even de laatste twee dagen op een strandbedje bijgekomen, maar dat zit er niet meer in. So be it...

Ach het kan altijd erger, gelukkig is dit aan het einde van m'n reis gebeurd en niet aan het begin. Nu kan ik tenminste lekker naar huis en herstellen. Dus ik klaag niet, het is alleen een beetje jammer dat het zo moet eindigen...

Zondagochtend om 10.30 uur wordt de wond voor de laatste keer schoongemaakt en het infuus verwijderd. Eindelijk weg! Nou mooi niet dus... De zorgverzekering moest nog een garantie afgeven voor alle kosten. Met CZ, een tussenpersoon in NL, een tussenpersoon in Thailand én het ziekenhuis zelf, duurde dit een eeuwigheid! Volgens mij werd de dame van de insurance-afdeling in het ziekenhuis een beetje gek van mij, want ik kwam ongeveer elk uur vragen of het al in orde was, maar ik wilde zo graag weg. Om de tijd te doden ging ik maar weer Netflix kijken en af en toe een rondje buiten lopen om toch de laatste Thaise zonnestralen te kunnen voelen. Afijn, om 19.00uur(!!!) was het EINDELIJK geregeld, heb ik een goodiebag met medicijnen meegekregen en werd ik met de taxi naar het hostel gebracht. Het voelde alsof ik uit een gevangenis vrijgelaten werd (maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik twee hele seizoenen van Orange is the new Black heb gekeken afgelopen week;)).

De eigenaresse van het hostel was superlief (zij was ook degene die Luuk bij het ziekenhuis had afgezet) en wist dus al wie ik was. Een laatste Thaise massage werd voor mij geregeld (de masseuse kwam naar het hostel, zodat ik nergens heen hoefde te lopen). Terwijl ik van de massage kon genieten, stond de eigenaresse in de keuken te koken. Samen met twee meiden uit New York (al die New Yorkers overal), hebben we op het terras heerlijk gegeten en daarna ben ik m'n bed ingekropen. M'n ALLERLAATSTE nachtje, zo ontzettend raar! Het voelt heel erg dubbel. Natuurlijk wil ik jullie allemaal heel graag zien, maar ik kan nog steeds niet geloven dat het echt over is...

Als ik morgen thuis ben, schrijf ik het de allerlaatste reisverslag over de terugreis! Groetjes vanuit Hong Kong airport!