Karimunjawa

Indonesië, Karimunjawa

Na twee weken vulkanen beklimmen, steden bezoeken en andere activiteiten wilde ik heel graag even chillen. Het Good Karma hostel had nog een andere accommodatie op Karimunjawa, ook wel de Malediven van Indonesië genoemd, dat moest dus wel relaxt zijn. Nora (een van de meiden uit Good Karma) had wel zin om mee te gaan. Ze woont in Vilvoorde, hoe klein kan de wereld zijn! Samen zijn we vertrokken naar deze tropische eilanden, het was inderdaad prachtig! De eerste dag op een scooter het eiland verkend en bij wat mooie strandjes gechilld. Na de sunset werd het al snel donker en moesten we nog de weg terugvinden. Toch iets moeilijker dan gedacht, want straatverlichting kennen ze hier niet en alle straatjes lijken op elkaar. Toen we een heuvel opreden, hield de scooter er opeens mee op en vielen we samen met de scooter in de berm. We kwamen niet meer bij van het lachen, maar toen zagen we dat de benzine op was, OEPS!! Ik mocht bij een aardige bewoner achterop zijn scooter om in het dorp een fles sprite te gaan kopen (alle benzine zit hier in flessen sprite of Absolut wodka) en daarna zijn we gelukkig alsnog veilig thuisgekomen!
"Nee want je hoeft er niets, valt er niet van je fiets"
uit het liedje van "Op een onbewoond eiland", was voor ons dus niet helemaal van toepassing!

Verder twee dagen een snorkeltrip gedaan , wat ook heel gaaf was! Het koraal was prachtig en heel veel vissen gezien. Tijdens de lunch werd er door de gids een bbq gebouwd en heerlijke verse vis gebakken.

Hoe lekker de vis ook was, na vier dagen verse vis en rijst voor lunch en avondeten, lust ik op zich wel weer iets anders. Net meteen roomservice incl. een goede burger besteld in het hotel.

Java was heel leuk! Ik heb alles gedaan wat ik hier wilde doen en ook op plekken geweest waar ik nog nooit van had gehoord. Morgenochtend vlieg ik naar Kuala Lumpur. Weer een nieuw avontuur!

P.S. Ik heb ook foto's geladen bij het verslag van 6 april, want ik kan maar max. 18 foto's per reisverslag laden.

Iedere keer kijk ik weer met bewondering uit naar je leuke verhalen en mooie foto's wat heerlijk dat je het zo goed naar je zin heb geniet er maar van nog bedankt voor je telefoontje met m' n verjaardag dat was echt een verrassing nog veel plezier liefs oma en opa xxxxxxdoei