Malang

Indonesië, Jawa Timur

OVolgende bestemming: Malang, een leuke studentenwijk. Ik sliep in een heel leuk hostel, gebouwd op het dak van een hotel. Vanuit de houten hutjes, had je heel tof uitzicht op de stad. De dorm had 19 bedden, maar er was maar één andere backpacker: Matt, een jongen uit Engeland. Hij was (net als ik) net aangekomen en had honger (net als ik). Samen zijn we naar een eettentje in de straat gegaan, waar we helemaal niets van de Indonesische kaart begrepen. Engels spreken ze hier nauwelijks, we hebben ons maar laten verrassen! Redelijk hilarisch! Het eten was echt heerlijk, gelukkig! Wat het precies was, weten we nog steeds niet. Misschien maar beter ook! Nadat ik Matt had uitgelegd dat "mattie" in Nederlands een grappig woord voor "een goede vriend" is, heb ik hem sindsdien Mattie genoemd.

De volgende ochtend was er een aardige man in het hostel die vrijwilligers zocht voor zijn engelse les. Ik ben natuurlijk de rotste niet, wilde best een dagje vrijwilligerswerk doen. Onderweg naar de school heeft mij mij een stadstour gegeven (o.a. de vogeltjesmarkt dat eigenlijk heel zielig was!) en van alles verteld over stad. Ook nodigde hij mij uit voor een lunch bij hem en zijn vrouw thuis en daarna was het schooltijd. Er waren ongeveer 9 kinderen van 9 tot 20 jaar, die korte gesprekjes gingen oefenen. Erg leuk om een keertje mee te kunnen helpen! Ik heb wat belangrijke levensvragen moeten beantwoorden, zoals "wat is je lievelingskleur?"