Agnes Water and Town of 1770

Australië, Agnes Water

We dachten dat we hier alleen even een korte stop zouden maken om daarna weer verder te reizen, maar het was zo leuk dat we een paar dagen zijn gebleven! Town of 1770 is een klein dorpje, de plaats waar James Cook en het personeel van HM Bark Endeavour (een of andere boot;)) voor de tweede keer aan land gingen in Australië in mei 1770. Op het eerste gezicht valt er weinig te beleven, maar na een beetje zoeken waren er leuke plekjes te vinden: een heel leuk terras op t strand waar we heerlijk konden lunchen, surfles op een afgelegen strand, een boardwalk in een bos waar helemaal niemand was en we konden mee met een scooter-tocht door mooie natuurgebieden.

Dat laatste was natuurlijk HILARISCH! Compleet met leren jas, plak-tattoos en helm met vlammen kregen we allemaal een opgevoerde scooter die eruit zag als een mini-motor. Na een korte training op het oefenterrein mochten we de weg op. Onderweg kwamen we allemaal kangaroos tegen, die vanuit de bosjes raar opkeken van al dat geluid. Echt SUPERLEUK!!! Het werd ook wel eens tijd, inmiddels al 6 weken in Australië en we hadden nog steeds geen kangaroos gezien. Dat kan natuurlijk niet! (meer foto's van de scooter-tocht volgen nog, maar die moeten we nog krijgen).

De volgende dag 's ochtends weer surfles gehad en 's middags naar een kangaroo sanctuary gegaan. Hier worden aangereden kangaroos weer opgeknapt en baby-kangaroo-weesjes verzorgd. Het was zo kleinschalig dat de locatie niet publiekelijk toegankelijk was. Via het hotel konden we hier toch een bezoekje brengen. De eigenaar vertelde enthousiast over de kangaroos en we mochten helpen met voeren. Een selfie met mijn nieuwe vriendjes kon natuurlijk niet ontbreken;).