Koh Phi Phi

Thailand, Phi Phi Islands

5 uur varen op de ferry werd uiteindelijk 7 uur... Na 2 uur was ik wel klaar met mijn reisupdates schrijven en van het uitzicht genieten en wat doe je dan? Dan maak je een praatje met de anderen op de boot. Drie jongens uit Eindhoven, een leuk stel uit Amsterdam en een Italiaanse gast. Voor je het weet, zit je met elkaar biertjes te drinken en kaartspelletjes te doen. Hartstikke gezellig!

Samen met Ivan (de Italiaan), 's avonds een scooter gehuurd op zoek naar een leuk eettentje. Geen gemakkelijke opgave als je met een chefkok op stap bent;). Daarna in een vage openlucht bar in the middle of nowhere beland, met een enorm grappige barman! Kleine afterparty in zijn hostel in de hangmatten boven het water, inclusief sterrenhemel! De dag daarna heb ik op een scooter het eiland verkend en de voetmassage uitgetest. 's Avonds weer met Ivan afgesproken en in zijn hostel ingecheckt omdat het vlakbij de pier was en we zouden al vroeg in de ochtend vertrekken naar Koh Phi Phi. Deze avond was het een heel stuk warmer en zelfs 's nachts buiten in de hangmatten was het niet uit te houden. Spijt spijt spijt dat ik mijn hele fijne airco-kamer had verlaten voor deze plek. Na een slapeloze nacht, 's ochtends helemaal verrot vertrokken naar Koh Phi Phi. Gelukkig maar een uurtje varen en daar een luxe bungalow geboekt (met airco!), hadden we wel verdiend na zo'n drama nacht.

Koh Phi Phi stond eigenlijk niet op de planning (had gehoord dat het een toeristisch party-eiland is), maar hij had mij overgehaald om toch de eilanden daar te bekijken. Oké vooruit! Gelukkig is het laagseizoen en daardoor helemaal niet druk op het eiland (heel fijn!). Deze dag eigenlijk alleen maar geslapen en bij het zwembad gelegen, omdat we zo moe waren. Nog net de energie opgebracht om een boottour voor de volgende dag te boeken. Dit was heel leuk! De tropische eilandjes waren inderdaad de moeite waard om deze kant op te komen! Azuurblauw water, perfect temperatuur (grappig hoe blij je kunt zijn met een beetje wind!) en geweldige natuur! Het snorkelen was niet bijzonder spectaculair, maar denk dat ik inmiddels een beetje verwend ben door het prachtige Java.

Na Koh Phi Phi ging hij richting Koh Panghan voor de full moon party en ik richting Railay om te kunnen klimmen. Misschien dat ik toch al een beetje veranderd ben op deze trip (de natuur boven een party verkiezen?)...

Wauw, supermooi zeg daar. Geniet maar lekker

Petra 2016-04-22 21:33:17

Gezellig dat José naar je toekomt we wensen jullie veel plezier een prettige tijd en voor allebei een dikke kus van oma en opa groetjes doeiiii xxxxx