Tweeds Head

Australië, Tweed Heads

Wow, wat gaat een week toch snel voorbij! Eigenlijk wilden we afgelopen weekend naar Byron Bay, maar.... 93% op booking.com was al geboekt.. WAT? Hoe kan dat nou? Na wat gegoogle zagen we dat dit weekend het "Love, sex and consciousness festival" plaatsvond. "A powerful medium to wake people up to what is possible in the realms of Sexual Power and Potential. It's an opportunity to break free from the bonds of sexual conditioning and connect with like minded souls". Nuchter als we zijn, hebben we dit toch maar even overgeslagen. Wij komen volgende week wel terug.

Oke, nu even wat we dan wél hebben gedaan: Een korte stop bij het Holland House (Mo wilde HEEL graag dropjes, Bastogne koeken en andere Nederlandse dingetjes kopen). Was trouwens best hilarisch om te zien, je kon het zo gek niet bedenken of ze hadden het: van beschuit met muisjes, chocoladeletters tot aan sjoelbakken, inclusief Andres Hazes en "busje komt zo" muziek!

Overnacht in Newcastle, waar we aan een pubquiz mee konden doen in een foute sportbar. Wij waren vooral in de categorie "Europe" erg goed! 's ochtends vroeg op voor een dolfijnen-spot-cruise met een catamaran. Ook als we geen enkele dolfijn hadden gezien, was dit nog steeds top geweest! Zolang ik op een boot kan zijn, ben ik happy! De dolfijnen waren wel een leuke bijkomstigheid overigens;).

De volgende ochtend in Port Macquarie zag ik zelfs dolfijnen vanaf de kant, die een stukje meezwommen terwijl ik over de boardwalk aan het hardlopen was. Daarna weer door naar het volgende plaatsje Surfers Paradise, van horen zeggen: het Salou van Australie. Het "Backpackers resort" leek inderdaad meer op een oud vervallen Spaans Costa Del Sol hotel, maar verder viel het reuze mee! Mooi strand, heerlijke bedjes op de boulevard en prachtig strandweer. 's avonds spontaan een potje getennist met een paar Duitse meiden in het resort en nog aangehaakt voor de bootcamp op het strand. Dat ondanks het uitzicht op de zee en in het gezelschap van een paar lekkere gasten, nog steeds verdomde zwaar was! Daarna met Mo uit eten geweest en de avond afgesloten in een Irish pub waar we met een paar locals een aantal Baco's hebben gedronken. Toen bleek dat we voor de volgende club onze ID nodig hadden (en de Aussies inmiddels wel erg lam begonnen te worden), zijn we afgehaakt en lekker gaan slapen.

Next stop: Brisbane! Volgens de Lonely Planet "the most underestimated city of Australia" en dat klopt! Wat een leuke stad! Schijnt de afgelopen 10 jaar enorm opgeknapt te zijn en dat is te zien: mooie aanlegde boardwalks, een stadsstrand met zwembaden, prachtige parken en natuurlijk de ferry's. Zoals in elke stad hebben we ook hier weer de hipste buitenwijken (deze keer West End and Spring Hills) opgezocht voor de nodige sapjes, koffies en foodtrucks.

Time to sleep now! Morgen rijden we terug naar Byron Bay en gaan we eens kijken of we EINDELIJK kunnen gaan surfen, dat is er nog steeds niet van gekomen.

BYE!!!

Ha Es, wat een heerlijkheid allemaal! Ook al is het voor mij alweer 12 jaar geleden, ik herken nog een hoop! Als je naar byron bay gaat is nimbin (dorpje 1,5 uur rijden land inwaarts) ook wel grappig. Dat is een soort hippie dorpje.. Mijn plan was om daar 1 nachtje te blijven maar ben er vervolgens 2 weken blijven plakken 😳 Geniet ervan!!! Liefs vanuit Rotterdam

Elleke 2016-02-22 14:30:48

Wat leuk El!! We hebben Nimbin helaas overgeslagen maar Byron Bay was echt fantastisch!