Cairns

Australië, Cairns North

15 maart - Mo's B'day! Ik zal maar niet vermelden hoeveel lentes jong ze is geworden;). Precies om 12 uur werden er liedjes gezongen en cadeautjes uitgepakt. Ze heeft een surfdude van mij gekregen (een plastic versie: bij gebrek aan het echte), een boekje met quotes en kaartjes voor een concert van Saskwatch (een band uit Melbourne voor onze laatste avond in Cairns).

De volgende ochtend zag ik op Facebook dat het concert afgelast was ivm de slechte weersvoorspellingen. Echt superleuk cadeau, al zeg ik het zelf...

Regen, regen, regen. De laatste paar dagen samen hadden we toch liever met iets meer zon afgesloten. Maar je hoort mij niet klagen, want we hebben tijdens onze hele Australie-trip supermooi weer gehad. Vanuit Cairns is mega veel te doen, maar de meeste excursies zijn toch net iets leuker als de zon schijnt. Van december tot april is het hier regenseizoen. Een van de leukste dingen om te doen met al dat water is raften. Perfect voor onze laatste dag samen!

We hadden geen betere keuze kunnen maken! SUPERTOF!!! De hele dag allebei de grootste smile ever op ons gezicht gehad, dat kun je wel terugzien op de foto's. "Extreme wild water rafting" was exact wat je ervan verwacht! 5 uur lang raften, 39 rapids (stroomversnellingen), cliff jumping en zwemmen etc. 's avonds waren we helemaal gesloopt, kwam stiekem toch wel goed uit dat het concert gecanceld was;). De Tully river loopt dwars door het tropisch regenwoud. In dit nationale park was het uitzicht elke bocht weer prachtig en we hebben onderweg prachtige watervallen en vele vlinders gezien.

Oja, We hebben ook nog St Patricksday gevierd in de Irish Pub (je moet toch wat met al die regen;)).