Fraser Island

Australië, Fraser Island

Na een enerverende kajak-tocht in Hervey Bay vertrokken we de volgende ochtend al vroeg naar Fraser Island (het grootste zand-eiland ter wereld en UNESCO erfgoed). IEDEREEN die door Australië reist, gaat hierheen dus echt origineel is het niet, maarja.. je moet het toch even gezien hebben he;).

Wij hadden een 3days/2nights tour geboekt. Van tevoren wisten we al: dit wordt back to basic. Geen elektriciteit, geen douche, geen kraan om je tanden te kunnen poetsen en slapen op matjes in tenten. Echt kamperen a la Expeditie Robinson dus. Ons tentenkamp was afgeschermd met wat schrikdraad om ons te beschermen voor de dingo's (een soort wilde honden) die op dit eiland leven. 's avonds plassen betekende: in het donker, gewapend met een grote stok (om de dingo's af te weren) en een zaklamp een plekje in de duinen opzoeken...

Met onze gehuurde 4WD zijn we het hele eiland over gescheurd. Een bumpy ride door de bossen met veel zanderige hobbels en vol gas over het strand, wat is dit leuk!!! Onderweg superveel mooie plekken gezien: van kraakheldere meren, een groot scheepswrak tot aan champagne pools en wilde oceaan. Nu snap ik waarom IEDEREEN hier heen gaat, meer dan de moeite waard! Bij elke stop hadden we meer dan genoeg tijd om even bij te komen van de wilde autoritjes, een duik te nemen (toch een beetje opfrissen) en natuurlijk een paar mooie foto's te maken. Met de auto-indeling hadden we het niet beter kunnen treffen, met een paar andere meiden waren wij de enige girls-only car en werd er 3 dagen lang heel veel foute muziek keihard meegezongen.

's avonds was ook erg gezellig! Met een groep van 30 man werd er ge-bqq'd, muziek gedraaid en de nodige drankspelletjes gespeeld. Ook hebben we voor t eerst "Goon" (goedkope Australische wijn in zakken) gedronken (tot verbazing van menig backpacker). 'S nachts dook iedereen de smalle tentjes in. Eén iemand kwam op het geniale idee om gewoon lekker op de zachte achterbank van de jeep te gaan slapen, 3x raden wie dat was;).

Op zondagavond waren we HEEL blij met een douche en een normaal bed! Tijd om even te herstellen van dit memorabele weekend.