Senaru

Indonesië, West Nusa Tenggara

Ook de weg terug was zwaar (vooral voor m’n knieën), maar aangezien het inmiddels licht was, konden we nu in ieder geval zien waar we liepen en van het prachtige uitzicht blijven genieten! Eenmaal terug in het kamp, kregen we ontbijt en konden we even uitrusten. Eigenlijk zouden we nog een andere hike gaan maken naar de hotsprings, maar dat betekende nog eens minimaal 6 uur naar beneden lopen (én weer naar boven klimmen). Omdat ik al een beetje last van mijn knieen begon te krijgen, leek het mij verstandiger om “gewoon” verder naar beneden te gaan met twee andere meiden. De gids stelde voor om met z’n allen naar beneden te gaan en te overnachten in de jungle bij andere watervallen. Dat klonk wel tof! Gelukkig vond iedereen dat een goed idee en konden we met z’n allen de trekking vervolgen. Dit was heel gaaf! Toen we daar aankwamen was het inmiddels al donker, maar met alle zaklampen, was het toch mogelijk om de tenten neer te zetten. Ook met de verfrissende douche onder de waterval waren we allemaal heel erg blij!

Toen ik ‘s ochtends de tent opritse, zag ik wel 50 apen voorbij komen. Snel Jeffrey wakker gemaakt want dit was heel vet om te zien! Daarna weer “lekker” verder gaan slapen (voor zover dat mogelijk is op een dun matje). De enkele toeristen die later in de ochtend de waterval kwamen bezoeken, keken toch wel erg raar op van de drie gele tentjes in de middle of nowhere…

Vooral de apenparade was onvergetelijk. #GeenBeeldBeschikbaar