Prambanan

Indonesië, Daerah Istimewa Yogyakarta

Prambanan, samen met Borobudur de bekendste tempelcomplexen van Java. In de ochtend heb ik de traditionele markt bezocht en 's middags met z'n allen op de scooter op tour! Alleen Jeffrey, Lianne (twee andere Nederlanders) en ik werden constant gevraagd voor foto's met de locals. Amitoz en Sonia (allebei uit India) konden hier wel om lachen. 's Avonds had de staff in het hostel een BBQ party voor ons geregeld. Kratten bier en flessen Bacardi werden door verschillende koeriers op scooters bezorgd, op de BBQ werd verse vis klaargemaakt en een tafelkleed? Daarvoor werd een bananenblad uit de boom geknipt! Als echte Indonesischers hebben we alles met onze handen gegeten, scheelt weer afwas;).

Daarna werden er nog wat drankjes gedronken, ik was de eerste die ging slapen, want wilde de volgende ochtend vroeg op (en nee, ik was niet ziek). Terwijl iedereen 's ochtends brak was, hebben Jeffrey en ik de scooter geleend en hele gave tocht door de bergen gemaakt op zoek naar een aantal watervallen. Na twee weken in grote steden, wilde ik namelijk heel graag zwemmen! De eerste paar watervallen waren prachtig, toen we bij de waterval aankwamen waar we konden zwemmen. begon het precies op dat moment heel hard te regenen. Maar dan ook echt HEEL hard (letterlijk tropisch regen-woud). In onze zwemkleding, compleet met opblaasbanden hebben we in een houten hutje geschuild (klinkt misschien romantisch, was het niet!).

's Avonds zijn we weer met z'n allen uit eten geweest en omdat iedereen het hostel zo leuk vond, wilden we graag een cadeau voor de staff kopen. Het hostel bestaat nog niet zo lang, dus we hebben zelf een guestbook voor ze gemaakt en er allemaal iets leuks ingeschreven. Een Aziatisch meisje kon supermooi tekenen en heeft op de eerste pagina hun logo helemaal nagetekend (zie foto)! Alleen haar engels was iets minder goed, dus het is een "geust book" geworden ipv een guestbook! Uiteraard hebben we achterin het boek ook nog een dikke tip gestopt. Mijn stukje begon met:
"I believe the best places, are the ones where you don't want to leave and this is definitely one of those places"

en dat was precies wat het was, een plek waar je eigenlijk niet weg wil!

Wat een leuk verslag weer en wat maak je daar veel mee. Leuk om iedere keer je verslag te lezen en zo weten we ( en leren we ) weer meer over Indonesië. Prachtige foto's en wat een leuke mensen ontmoet je daar!!! Doe ze allemaal maar de groetjes van je tante😀😀😀😀. Heel veel plezier nog.