Siem Reap

Cambodja, Siem Reap Onederz hostel

Angor Wat is een tempelcomplex uit de 12e eeuw en het grootste religieuze momument ter wereld.

Ook deze keer had ik mij voorgenomen om fietsend de tempels te gaan bekijken, maar… Een Nederlands stel die ik in de bus had ontmoet, vroeg of ik met hun een tuktuk wilde delen: een stuk gezelliger en het was toch eigenlijk wel veel te warm om te gaan fietsen.

Als je de foto’s bekijkt kun je zien dat het vroeger prachtige tempels zijn geweest, waarvan de meesten nog steeds erg indrukwekkend zijn. De bekendste en grootste temple (Angor Wat zelf) vond ik persoonlijk het minst interessant, maar dat kwam waarschijnlijk door de honderden mensen die er rondliepen. Alle andere tempels waren een stuk rustiger. De reden daarvan: Wij waren één van de weinige gekken die de tempels midden op de dag gingen bezoeken (lees: op het allerwarmste moment!). We hebben ieder geval wel mooie plaatjes kunnen schieten waar (bijna) geen mensen opstaan. We waren vooral heel blij met de wind wanneer we in de tuktuk weer een paar kilometer naar de volgende tempel gingen rijden.

Eén van de bekendste tempels is Ta Promh, waar de film Tomb Raider is opgenomen, vooral te herkennen aan de eeuwenoude bomen die over de tempels heen gegroeid zijn.

Hallo esther wat heb je weer veel leuke dingen beleefd en wat een mooie foto's wat denken je zou je het nog wel kunnen wennen in ons kikkerlandje maar je moet maar zo denken wat ik deze maanden beleefd heb kunnen ze me nooit meer afnemen nog veel plezier liefs oma en opa dikke kus van onsxxxxxxx

oma en opa 2016-05-25 16:00:37

Hi oma, je bent nog sneller dan mijn email! Wat leuk om weer een berichtje te krijgen. Dank je wel!!

estherontour 2016-05-25 16:55:45

Cool Esther Dessing ! Ik krijg gelijk weer zin in vakantie 😎 Cheers & geniet. Jaap

Jaap 2016-05-26 16:48:26

Thanks Jaap! Fijne dagen!!