Nha Trang

Vietnam, Nha Trang

Vanuit Dalat is een busreis nodig van 4 uur naar Nha Trang en vervolgens nog 12 uur naar Hoi an (onze volgende bestemming). Te lang om dit in één dag te doen. We besluiten om een middagje en een nacht in Nha Trang te blijven en de volgende ochtend meteen de bus te pakken. We willen niet weer in zo'n ellendige nachtbus terecht komen. Om 7 uur stond de bus voor de deur (weer zo vroeg de wekker en jullie maar denken dat op reis zijn relaxt is).

Iedereen had al ons al gewaarschuwd dat er niets aan is in Nha Trang. Een soort Salou, maar dan voor Russen ipv Nederlands. Iedereen (maar dan ook echt iedereen) is Russisch, zelfs de menu-kaarten en de kassabonnetjes in de supermarkt zijn in het Russisch. Ook het strand is net Spanje, met een standaard boulevard en grauwe wolkenkrabber-hotels. We komen erachter dat er overdag geen bussen rijden en dat we moeten kiezen tussen óf vanavond nog vertrekken of morgenavond pas. We willen liever een extra dag spenderen in Hoi An dan hier, dus we besluiten uit te checken in het hostel waar we twee uur geleden zijn ingecheckt en reserveren een plek in de nachtbus (Oh no alsnog de nachtbus! Als dat maar goed gaat). Bedankt Nha Trang, het waren twee fantastische uren. We gaan nu snel door naar Hoi an!

P.S. In die twee uur hebben we nog wel lekker gegeten en wat kaarten verstuurd. In Cambodja kon ik de laatste dagen geen brievenbus meer vinden. Mocht je toevallig binnenkort een Cambodja-postcard krijgen, met een Vietnamese postzegel over een Cambodja-postzegel heen geplakt, dan weet je waarom.