Rinca

Indonesië, Rinca

Vier dagen op een boot. Misschien had ik iets te hoge verwachtingen, maar dit viel een beetje tegen in het begin. We waren met 25 man, de meesten kenden elkaar al van Gili T en het waren niet echt mijn type mensen (als in: 20-jarige all-day-partyende Engelsen). Ik denk dat ik gewoon even last had van een travel-dipje (mag ook wel een keertje na bijna 4 maanden). Vooral rustig aan gedaan (misschien was ik ook nog niet helemaal weer de oude), veel gelezen en veel geslapen. Gelukkig was er een leuk Nederlands stel en een meisje uit NYC (Kristen) waar ik wel een klik mee had. De eerste twee dagen was eigenlijk alléén maar varen, het uitzicht was wel heel mooi, maar gaat na een aantal uur ook wel een beetje vervelen.

De derde dag werd het eindelijk heel leuk! Het landschap veranderde steeds, veel gesnorkeld en gelukkig was de zee ook iets rustiger geworden. Bij Manta point hebben we tijdens het snorkelen heel veel manta ray’s gezien. WOW! Wat zijn die beesten groot en mooi vooral! Na 21 ben ik de tel kwijt geraakt, zoveel waren er!

Verder naar de Komodo eilanden geweest, waar we op zoek gingen naar de Komodo-varanen, een aantal hikes gedaan naar prachtige panoramapunten en van het mooie weer genoten. Op de boot werd het steeds gezelliger, er was duidelijk een tweedeling in de groep, maar met de "normale" reizigers heel veel lol gehad, vooral tijdens het zingen van elkaars volkslied en het heel vaak spelen van "wie ben ik" and "who's the man".

Toch wel erg blij dat we na 4 dagen eindelijk weer even onder een echte douche konden staan en ik mij niet hoefde af te spoelen onder een waterval of tijdens een duik vanaf de boot. Samen met Kristen had ik dan ook een erg luxe kamer geboekt toen we arriveerden in de haven. HEERLIJK!