Bromo

Indonesië, Jawa Timur

Mijn nieuwe mattie wilde ook naar Bromo, dus hadden we samen een jeep+driver gehuurd. Wéér een nachtelijke tour om de zonsopkomst te kunnen zien (best vermoeiend dat backpacken).

De weg ernaartoe was weer 2 uur lang een bumpy ride, slapen in de auto was helaas niet mogelijk. Eenmaal boven (iemand had ons gelukkig verteld dat het hier heel koud was), was het wachten op de zonsopkomst. Normaal gesproken is dit prachtig, vandaag was het nogal mistig en was ons uitzicht: NUL KOMMA NUL. We konden er eigenlijk wel om lachen en zijn doorgereden naar een ander view point waar we de vulkaan alsnog konden zien. Daarna naar het nationale park, waar je de vulkaan ook echt kunt beklimmen. Gelukkig een stuk minder zwaar dan Ijen. Veel toeristischer hier, maar nog steeds erg indrukwekkend. Prachtig zandlandschap, waar onze 4WD zeker geen overbodige luxe was! Op de terugweg prachtige groentevelden, de filmlocatie van de teletubbies en een aantal watervallen gezien. Om 12 uur 's middags waren we weer terug in het hostel, time to go to sleep!