Lembongan

Indonesië, Bali

Wéér een eilandje, het gaat al bijna vervelen (O nee, toch niet;)). Ze zijn allemaal anders. Bij gebrek aan hostels hebben we deze keer een luxe villa geboekt. Een scooter gehuurd (enige manier van vervoer hier) en het eilandje verkend. Over een smalle brug konden we naar het andere eilandje, waar je nog veel kan zien hoe de lokale bevolking woont en leeft. In het kanaal tussen de twee eilandenen wordt nog op traditionele wijze zeewier gevangen. Daar zie je niets van als het vloed is, maar bij eb kwamen opeens alle velden tevoorschijn. De vele prachtige stranden en de blue lagoon zijn een aantal van de hoogtepunten op dit eiland. Bij de blue lagen kon je ook cliff jumpen. Een bewoner bracht ons erheen want het was onmogelijk om te vinden en hij vertelde ook dat de ladder kapot was. Je kon dus wel in de oceaan springen, maar niet meer terugklimmen (toch maar even overgeslagen) en we zagen op een bord dat je een stukje verderop kon ziplinen. Aan een soort kabelbaan van de hele naar de andere cliff vliegen. Heel erg tof om van de cliff af te kunnen rennen! Ik voelde me net superman (maar Jeffrey omschreef het meer als een verstijfde zeester!).

Ook zijn we tijdens een duiktrip (ik heb het bij snorkelen gehouden), op zoek gegaan naar de manga-roggen, maar ze waren helaas niet thuis. Verder vooral cuba libres gedronken in alle mooie strandtenten.

wat heerlijk esther om zo met je mee te genieten , zo tussen de hagelbuien door , krijg het er bijna warm van . prachtige fotos . veel plezier met je zus !! dikke kus van ons allemaal

kitty en ruud 2016-04-26 16:42:18

Dank je wel Kitty!! We zullen proberen een beetje zon jullie kant op te sturen!