Railay

Thailand, Tambon Ao Nang

Geintje natuurlijk! De reden waarom ik de full moon party skip is omdat ik vrijdagochtend vroeg terugvlieg naar Bali. José en Jacky komen maandag aan en ik wilde het een beetje ruim plannen (je weet maar nooit of er opeens vertragingen oid zijn). Dit weekend ga ik eerst nog naar Nusa Lembongan, een klein eilandje ten oosten van Bali, samen met Jeffrey (die ik in Java had ontmoet) en dan terug naar het vliegveld om mijn zus op te halen!

Wéér een goede keuze gemaakt om deze kant op te gaan. Manon had mij verteld dat Railay erg leuk was en daar ben ik het helemaal mee eens! Wat een leuk kustplaatsje, had hier meer het gevoel dat ik op een eilandje was dan op Koh Lanta. Ik verbleef 2 nachten in Aonang en vanuit daar kon ik met de longtailboat in 10 minuten naar Railay varen. Na het eiland hoppen en relaxen op het strand wilde ik eindelijk weer eens wat actiefs doen (kwestie van iets teveel energie over) en meteen maar een heel stuk over het strand gaan hardlopen.

Railay staat bekend vanwege zijn prachtige rotspartijen en de klimsport. Dat wilde ik wel eens proberen (voor alles is een eerste keer!). Bij een klimschool een halve dagtour geboekt (dat leek me wel even lang genoeg om te beginnen). Supertof om te doen! In het begin dacht ik wel "Uh... hoe moet ik hier in godsnaam omhoog?", maar het bleek toch mogelijk te zijn. Geweldig uitzicht over de kust en het strand en aapjes die iètsje sneller naar boven klommen als ik, maakte het extra tof! Wel mega zwaar: na 4x klimmen was ik behoorlijk moe en blij dat ik "slechts" een halve dag had geboekt. Samen met de instructeur geluncht en als afsluiting het meest luxe hotel resort uitgekozen om daar heerlijk bij het zwembad te gaan liggen. Af en toe moet je een beetje brutaal zijn he;).