Banyuwangi

Indonesië, Jawa Timur

Gister met de lokale bus vanuit Kuta naar Gilimanuk gereist. Hier kon ik oversteken naar Java. Op de ferry was het uitzicht op beide eilanden echt schitterend! Vervolgens ben ik in de middle of nowhere beland (Banyuwangi), wat één van de vertreklocaties is om de Ijen krater te bezoeken. Hierover morgen meer!

Het voelt alsof ik de enige toerist ben die hier ooit is geweest. Iedereen zwaait naar mij en sommige rennen zelfs naar binnen om hun telefoon te pakken voor een paar foto's. Ik heb begrepen dat de mensen hier geloven dat blanke mensen beroemdheden zijn. Ik ben dus een ware attractie;). Vanmorgen werd ik door een heel hartelijk gezin uitgenodigd voor thee en ontbijt toen ik toevallig voorbij liep. Goddelijke Indische hapjes! Via google translate hebben we een heel gesprek kunnen voeren, heel leuk! (en nee... ik ben niet getrouwd en ik heb ook geen kinderen (zoals iedereen wil weten). De vrouw was zelf ook 29 en had al 3 kinderen, klein verschil;).

Toen ik had uitgelegd dat ik graag ergens fruit wilde kopen, zeiden ze dat ze net naar de markt wilden gaan en dat ik wel mee kon rijden. Hup met z'n allen (incl. de kids) in de kleine auto en naar de markt (=één fruitkraam). Heerlijke mangostines gekocht (iedereen die in Azië is geweest, kent ze waarschijnlijk, maar ik had er nog nooit van gehoord). Toen we weer terug waren werd ik door iedereen enthousiast uitgezwaaid. In de tussentijd had de oudste zoon al 4 foto's op Facebook gepost dat ze een gast uit Belanda (Nederland in het Indonesisch) op bezoek hadden.

De wifi werkt hier verrassend goed, dus ik ga de rest van deze dag maar eens gebruiken om mijn reisverslagen bij te werken, foto's uit te zoeken en research te doen naar de volgende bestemmingen. Verder is hier namelijk niks te doen. Even een rustdag komt eigenlijk wel goed uit: vannacht om 00uur word ik opgehaald voor de Ijen tour en dan moet ik fit zijn want ik ben pas morgenochtend om 10u weer terug...

Hoi Es, Wat is dit leuk om je te kunnen volgen. Volgens mij heb je t prima naar je zin en zie/ doe je fantastische dingen. Geniet ervan. Groetjes Petra

Petra 2016-03-27 10:53:46

Hey Esther! Nog steeds erg leuk om je belevenissen te lezen..! Herkenbaar inderdaad dat mensen met je op de foto willen. Ik dacht nog dat het kwam omdat ik vrij lang ben, maar blijkbaar had het een andere reden. Have fun! xx

Arninja 2016-03-29 19:29:10

Erg leuk om te horen dat jullie alles volgen!