Seminyak

Indonesië, Bali

"Kuta? Skippen!" zegt ongeveer iedereen die ik spreek. Toch staat Kuta Beach in alle surf-bestemmingen hoog in het lijstje. Toch maar even kijken daar;). In Byron Bay hadden we een paar beginners-surflessen gehad, nu was het tijd voor het échte werk! Ik had in eerste instantie 1 dag surfles geboekt, maar ben uiteindelijk 5 dagen gebleven. Mega-relaxte sfeer en leuke mensen! Het was redelijk klein, waardoor iedereen elkaar kende en dat maakte het extra leuk. Surf-glamping zou ik het omschrijven! Luxe bedden, met z'n allen ontbijten, daarna een paar uur surfles en 's middags chillen in de zitzakken of in het zwembad. Hier kan ik wel aan wennen! Toevallig waren 2 Australische meiden en één uit Ierland ook op maandag aangekomen en hadden het surfcamp voor 5 dagen geboekt. Met z'n vieren zijn we elke avond uit eten geweest in de andere plaatsen in de buurt (Seminyak/Canggu en Uluwatu) en hebben we aan het strand van de sunset genoten in combi met een paar goede cocktails! Ook nog als echte toeristen een tempel bezocht (mijn allereerste tempel ever!).

Na heel veel oefenen, half verzuipen, liters zout water binnenkrijgen en non-stop paddelen is het gelukt om een paar hele mooie groene golfjes te pakken. YES! Doel bereikt! De foto's van het surfen staan bij het verslag van 22 maart.

Zolang je in dit hostel blijft, is Kuta best leuk! Na 4 dagen les, begonnen m'n armen toch wel moe te worden. Tijd voor mááássage! Ik had zomaar nog 3 weken hier kunnen blijven, maar wil ook nog wel iets van Java zien, daarom mezelf gedwongen om zaterdagochtend te vertrekken. Misschien kom ik over een paar weken nog even terug!